OOO

Selasa, Julai 29, 2014

Travel : Sipitang Sabah (Makan-Makan)

Assalammualaikum semua
Dari Beaufort ke Sipitang cuaca masih baik lagi dan kenderaan tak banyak.  
Seronok kan jalan kosong camni..bolehlah merempit
Kami singgah solat  di Masjid Hj Hashim Pekan Sipitang
Pekan Sipitang tak besar mana , yang menarik kat sini adalah sataynya yang di katakan sedap
Makan tengahari kat Esplande Sipitang, oleh kerana waktu ni cuaca panas al maklumlah pukul 1 petang, tak adalah orang yang bersiar siar di tepi laut
Tempat yang kami makan satay masa nak pergi Ke KK tutup kami makan kat sini 
Ramai gak pengunjung makan dan minum kat medan selera sipitang ni

erhmm sedapnya dapat airbatu waktu panas camni.

Nampak ada orang makan pisang goreng camni..akak pun orderlah pisang goreng coklat

dan pisang goreng cheese..sedapnya 
makan panas-panas

Lepas kenyang kami teruskan perjalanan ..ambil gambar dalam kereta jer

Dari Sipitang nak ke sempadan pos imigresen Sabah/Sarawak ni taklah jauh sangat
Chop passport 2 kali..satu keluar dari negeri Sabah dan 1 lagi masuk ke negeri Sarawak 
(pelik tak satu Malaysia pun kena chop passport).  Ini adalah syarat dan perjanjian yang termeterai semasa Sabah-Sarawak menyertai Malaysia pada tahun 1965 dahulu.

Kita teruskan perjalanan ke Lawas  Sarawak pula.

3 ulasan:

  1. Dari semenanjung nak masuk sabah sarawak pun dah macam masuk negara lain kan kak. Tah kenapa la buat macam tu,

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu kan memang perjanjian asal yang dah d persetujui sebelum sabah, sarawak bergabung dengan semenanjung membentuk Malaysia. So kne la teruskan. Janji mesti d tepati. Umpama, org kawin, yg lelaki meminang perempuan, klu ayahnya syaratkan c anak kne beraya d kampung ayahnya setiap 2 tahun sekali, klu setuju, berjanji, dah kawin kne la tunaikan. ye dak?? hehehe

      Padam
  2. teringin nak try pisang goreng coklat & cheese tu..macam sedap je..:)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers