OOO

Rabu, September 10, 2014

Buah Mata Kucing Sarawak

Assalammualaikum
Kat sini ada dua jenis buah mata kucing tau, satu kulit licin dan satu lagi kulit menggerutu cam bulan.
Harganya agak mahal daripada harga buah 
longan siam kat Kuala Lumpur
Akak tak pernah jumpa di semenanjung, kalau buah mata kucing kampung penjual jual satu tompok/ikat dengan harga RM2.00/3.00.  Banyak halaman rumah kat sini tanam buah mata kucing, buah melajut pulak tu.  Geram akak tenguk
Isi nipis tapi manis..sape pernah tenguk kat semenanjung tolong bagitau ada kat negeri mana yer

7 ulasan:

  1. Banyak2 buah..bush ni la yg paling sy xsuke,,sbb busuk..hehehe

    Thecikaann.blogspot.com

    BalasPadam
  2. Kak ina. Rasanya buah ni eka penah nmpak di kuala pilah,n9 sebab suami tunjuk buah mata kucing berjunta juntai kt atas pokok. Bila tnya rasa cmne dia kata nipis dr biasa. Inilah kot mata kucingnya

    BalasPadam
  3. dah lama betul tak makan buah mata kucing rasanya nih.

    BalasPadam
  4. dulu ada la kat kampung saya, pahang. tp skrg dah takde dah pokok tu. isi dia nipis dan jernih je kan. betul2 mcm mata kucing.

    BalasPadam
  5. Lain pula kulitnya. Cuaca panas pekena air mata kucing sejuk memang layan. :-)

    BalasPadam
  6. tak penah lak tgk buah ni berkulit kasar kak...

    BalasPadam
  7. Terbaik faveret ni, kat semenanjung ada yg kulit licin yang dari siam isi tebal dan manis.

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers