OOO

Rabu, September 03, 2014

Lawas Sarawak- Temburong Brunei-Limbang Sarawak

Assalammualaikum semua

Setelah bermalam sehari di Hotel Sri Malaysia  Lawas kami bertolak dalam pukul 11.00 pagi ke Limbang setelah pergi ke Tamu Lawas.  


Cuaca dan jalanraya yang lengang melancarkan perjalanan kami.
jalannya taklah banyak selekoh sangat
Akhirnya sampai ke Pos Kawalan Imigresen Mengkalap (Lawas) Sarawak,
nasib baiklah keadaan kat sini lenggang, cepat ajer passport di chop 

Jap lagi nak masuk negara Brunei 
Pos Kawalan Imigresen  Labu (Temburong) Brunei.Macam biasa kalau naik bas, bila tiba tempat macamni kenalah turun dan beratur
Pos Kawalan Kesihatan Labu Brunei
Tak lama gak kat sini, kereta tak banyak
Kawasan penanaman padi 
Kami menuju ke Bangar  untuk keluar dari negara Brunei, kena hati hati bawa kereta kat sini sebab banyak speed trap.  Haru nanti kena bayar guna ringgit brunei yang ratenya 2.5 dari duit kita.
Pekan Bangar pusat pentadbiran Temburong Brunei

pintu gerbang semua tulisan jawi kat sini
tak perasan bangunan apa
bangunan pejabat kot..kat Bangar Brunei
satu rumah banyak kereta
sekolah di Temburong
sekolah yang sama..tak perasan nama sekolah ni

rumah ni memang cantik, masa pegi 
tak sempat nak snap
Selepas Pos Kawalan Imigresen Ujong Jalan, Brunei, chop passport lagi dan lepas tu ke Pos Kawalan Imigresen Pandaruan, Limbang Sarawak..  Dulu kena naik feri, ambik masa nak nak tunggu, sekarang ni jambatan dah siap, perjalanan lancar.

Dah masuk ke Limbang , kalau ada kenderaan berat memang payah nak potong sebab jalan sempit
 Limbang Sarawak
Bandar Limbang..kami berhenti rehat, solat dan makan kat sini

5 ulasan:

  1. bestnya kak ina , setapak je dah boleh sampai kat oversea

    BalasPadam
  2. Cantiknya pemandangan kt sana.biru dan hijau.warna alam yg seimbang

    BalasPadam
  3. cantiknya pemandangan kat sana kak ina. Sejuk je mata

    BalasPadam
  4. Perjalanan dengan cuaca yang baik kelihatan langit yang biru.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers