OOO

Jumaat, Februari 27, 2015

Gerai Hentian Kampung Padang Kelulit Bekenu

Assalammualaikum

Kalau kami ke Batu Niah, kami memang suka singgah kat Tamu ataupun gerai di tepi jalan yang menjual pelbagai produk dan hasil tanaman.
Salah satunya kat Sibuti, suka beli pelbagai jenis kerepek dan jajan kat sini.  Yang jual majoriti orang islam dan banyak pilihan.
Suka tenguk orang perempuan yang dah berusia masih lagi berusaha mencari rezeki.  Sesiapa yang pergi ke Batu Niah, Gua Niah atau Bintulu ikut jalan pantai bolehlah singgah yer.

4 ulasan:

  1. kadang ada sayur2 kampung dan hutan..murah 'gilak'..pernah singgah kat satu simpang, area Bekenu gak, mereka jual sayur dan buah..petola yang satu jenis tu(lupa nama dia,kalau kering selalu buat 'span')..1 longgok(atau 1 tumpok,ikut dialek situ) baru RM1.00..1 longgok dalam 4,5 biji, besar2 gak...kalau sayur midin di bandar jual ikut gred A,B,C, kat situ semua RM1..tak kisah gred dah..pernah jalan saja2 kat sepanjang jalan pantai tu,penuh bonet..kalau musim buah menjelma,memang mengangkut ler jawabnya..

    BalasPadam
  2. Sayang semasa bertugas di Miri tidak pergi ke gua Niah.

    BalasPadam
  3. Ala .. bila nak pegi sini ... giannn dah nak gi Sarawak

    BalasPadam
  4. Hmm bila nk sampai, asik tengok gambar je ni

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers