OOO

Rabu, November 29, 2017

VIRAL-KEDAI KUIH KAK WOK TERBAIK-PEDAS NEGERI SEMBILAN

Assalamualaikum semua

Jumpa lagi port makan yang sedap.  Kali ni di negeri sembilan yang terkenal dengan masakan masak lomak cili api.πŸ˜‰

Den raso masakan air tangan orang tuo memang mak aiiii secukup rasa, khobarnyo di masak dengan menggunakan kayu api.πŸ˜‹

Pelik gak dengan namo kedai ni, apasal namo kedai kuih, rupanya ada gak jual kuih muih.

Kodai ni taklah lawo bebeno, tak ada aircond, tapi peduli apo kan, janji sodap makan sehingga meleleh peluh adalah haven.πŸ˜‹
kat umah den dah tak masak dah lauk ni, anak dan suami tak gomar, makan kat sini buat hati den sonang bona.  Suami ambik lauk itik, anak anak ambik lauk ayam, daging salai, semuo kato sodap.😍

Banyak lagi pilihan, terlupo nak snap gambo sobab dah lapo.πŸ˜€

Dahlah murah, penjual tak berkira, minum air kosong dan sirap boleh minum banyak kali.  Makan berempat tak sampai 40 hinggit.😌

Kami beli gak kuih bingka ubi dan tepung pelita.  Memang terbaik.😍
macam macam jajan boleh di bawa pulang, 
cam biaso den lah yang suko boli😍

Insyallah jika lalu kat Pedas,  perut minta di isi belah tengahari, bolehlah singgah lagi.πŸ˜‹

Keluar dari tol Pedas Linggi jalan menghala ke Pedas jangan ke Linggi yo.  Tak jauh dari tol, nampak keta banyak tepi jalan tulah kedai dio.  Pakai google map atau waze aaaπŸ˜—

Kedai Kuih Kak Wok
Kampung Pedas Hilir, 
71400 Pedas, 
Negeri Sembilan

Tel no 014-543 5154

1 ulasan:

  1. Akak lama dah pi kedai ni ina..paling suka talam ubi dia sedap.

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers