OOO

Selasa, Julai 21, 2009

Bubur Nasi

Memang suami akak sekarang ni suka makan bubur nasi...buat ni pun masa hari sabtu..dia tak kerja..buat macam dulu jugak..ni masakan ulangan..jadi tak payah bagi resepi.

Rendam beras dulu pastu renih dengan api kecik.....hiris halia muda dan masukkan 2 ketul isi ayam berserta lada hitam dan kiub ayam. Biarkan sehingga beras hancur dan keluar isi ayam dan siat kecil-kecil.

Bila beras dah hancur masukkan bawang goreng, daun sup/bawang dan jugak garam. Dah rasa barulah dihidangkan bersama bahan sampingan...kebetulan serunding masih ada..hidangkanlah jugak bersama ikan bilis dan kacang goreng.

5 ulasan:

  1. kak ina.. bubur lah makanan yg paling simple dimple utk dimasak kan.. ssskkkkeee gak..

    BalasPadam
  2. kalau ada telur masin perah air asam limau lagi layan kak ina

    ni buat nak g restoran johan kat kg baru makan bubur nih....

    BalasPadam
  3. anak2 saya suka mkn bubur. mkn ngan kicap ngan ikan bilis goreng pun dh sedap kan..??

    BalasPadam
  4. Memang hasrat kak ina dah tertunai. hasrat saya aje yang selalu terbengkalai.

    BalasPadam
  5. salam cutemute78..memang senang nak membuatnya..bukan susah kan..

    salam daydeck86..alahai akak tak pernahlah pulak buat telur masin cara cam tu..lainkali bolehlah cuba.
    tau aje tpt makan yang best ye..

    salam ain..makan mcm tu pun dah kira sedap pe...

    salam geraugebag..alahai kenapalah pulak terbengkalai..sibuk sangat ke???

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers