OOO

Ahad, Mei 23, 2010

Grilled Mayonnaise Chicken Wings

 Pantang nampak resepi yang best kat blog member suka masak memasak ni..terus ajer terjatuh cinta..anak-anak suka makan wings..tapi tak berbaloi kalau beli selalu..sebab mahallah.
      
Akak nampak resepi ni kat rumah  Ika,  Ika ambil dari blog   GERT ...Gert pulak ambil dari blog sheeren...akak tak pernah gi blog Sheeren ni. Tapi terima kasih lah pada beliau yang sudi nak berkongsi resepi ni.  Ika...akak c & p dari blog kamu yer.

Ingredients:
8 – 10 pcs chicken wings
1 tsp black pepper
4 cm fresh ginger
4 cloves garlic
1 tbsp honey
1 tbsp sugar
1 tsp sweet soy sauce/kicap manis
2 ½ tbsp of mayonnais
salt to taste

Method:
1. Clean and wash chicken wings and pat it dry.
2. Put the rest of the ingredients into a blender and blend into a paste.
3. Marinate the wings with the paste for at least 4 hours or overnight.
4. Pre-heat the oven to 400 degree F. Line a sheet pan with some aluminum foil. Drizzle it with some olive oil. Spread wings over the base.
5. Roast for 40-45 minutes or until golden brown. Turn the wings half way through the baking. Serve warm or at room temperature.

4 ulasan:

  1. Assalamualaikum Kak Ina

    Chicken wings memang ramai yg suka
    tu sebab ia mahal kut

    Wassalam

    BalasPadam
  2. tak payah pergi kenny rogers dah..pergi umah kak ina je lah..boleh?

    BalasPadam
  3. salam ukhuwah kak Ina..sedapnya...
    hubby & MIL pun suka amat.
    Terima kasih kak,sudi berkongsi di sini.

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers