OOO

Ahad, September 05, 2010

Iklan Hari Raya 2010 Aidil Fitri TV3 Secara Resmi Di Tarik Balik

Setelah mengambil  kira pendapat dari orang ramai  tentang iklan hari raya tahun ini...TV3 dengan secara resminya menarik balik iklan Hari Raya Aidil Fitri 2010.  TV3 juga memohon maaf dalam Berita Buletin Utama yang di siarkan pada pukul 8.00 malam tadi.

Tak perlah kan..akak letak ajer..saje buat kenangan.
Macam-macam komen tentang iklan ni...ada yang menyamakan macam iklan hari Krismas dan macam hari raya buddha (apa ke nama  perayaan tu sebab ada bunga lotus)..kononnya nak tunjukkan Satu Malaysia. 1 Malaysia di terjemahkan kepada 1 Agama.

Mana boleh perayaan  agama islam di campur adukkan.  Betul tak?

Nak sangat tenguk Iklan Hari Raya  tahun 2010 dari Petronas yang tiap-tiap tahun memang  menusuk sanubari dan penuh dengan maksud yang tersirat. 
Macam tulah best... I likeeeeeeeeeee

17 ulasan:

  1. patut laa blog saya tetiba trafik jammed tadi..sampaikan 237 online..saya ingatkan TV3 sebut nama saya dah tadi..aahaaaa

    BalasPadam
  2. saya pun rasa hairan mengapa hari raya ad boleh jadi begitu.. =)

    BalasPadam
  3. seblm wat iklan tu, kurg2 kena wt kajian luh../ye idak kak?

    BalasPadam
  4. dulu kita bising pasal iluminiti dalam AJL tp dulu TV3 buat deeekk je. kali ni terpaksa minta maaf sbb ada warning klu tak tarik balik sebelum isnin, maka ramai2 akan buat report polis.. tau takut

    BalasPadam
  5. Anie baru buat entry ptg tadi pasal iklan tu...nasib baik dah tarik balik

    BalasPadam
  6. salam kak...
    sya pun baru tgk iklan tu dlm satu blog...sblm ni mmg x prnah tgk kt tv..bila tgk..emm..mmg x logik dan mendtgkan kemarahan bg umat Islam di Msia..org yg buat iklan tu mcm saja nak mempermainkan kesucian agama dan bulan ramadan n syawal...wallahualam..

    BalasPadam
  7. iklan dari sentuhan allayarham yasmin ahmad je yang setakat ni mampu menusuk kalbu :(

    BalasPadam
  8. Baru dok komen kat entry kak anie...dari semalam dah dok tengok isu pasal iklan nih...memang tak sangka TV3 boleh keluarkan iklan sebegini rupa....

    BalasPadam
  9. first time tgk kak ina.. memang la tak ok.. kalo letak satu malaysia pun buatla cam dulu.. cina, india semua dtg beraya.. ganti bunga raya pun x per....

    BalasPadam
  10. salam kak,

    hari wesak kalo xsilap

    adekah pihak yg buat iklan tu xbuat kajian?hmmmm

    saya suke fantasi,tp kalo iklan mcm ni.xsedap pulak kan

    BalasPadam
  11. sedih tgk bila agama islam dlm malaysia dipermainkan mcm ni skali .. x kan la org2 besar kat tv3 tu yg kebanyakkan org islam blh x sensitif langsung .. @ diaorg saje nk ubah pemikiran anak2 kita yg masih cetek ilmu agama secara halus mcm ni ..wallahualam .. nauzubillah .. mmg takut tgk cara mereka nk memesongkan kefahaman agama islam mcm ni ...
    org yg buat iklan tu kalu org bkn islam .. x tau la kalu mmg diorg ada agenda utk memesongkan mcm tu .. x blh nk salahkan diaorg pon .. org yg meluluskan kan tu yg bengong ..

    BalasPadam
  12. This is the person in-charge of TV3 commercial and marketing:
    http://mymsa.ipnhub.com/mma2010/shereen_ooi.htm

    BalasPadam
  13. alhamdulillah!!... baguslaa kalo tv3 x pekak telinga kali ini... kalo x, sure kne boikot tv3 reramai sempena raya neh... hopefully, tv3 learn their lesson and jgn nk ulangi lagik... pluraliti bangsa mmg bagus tp bukan utk agama... itu kne ingat

    BalasPadam
  14. salam kak ina..
    hari memula diiklankan ilah dah terkejut berukk tgok iklan ni siap terbang2 lagi..ilah pun cakap dgn anak2 pasal tiru mcm ugama lain tuu..anak2 pun hairan.. takan 1 mlysia nak satukan bab ni dlm 1 iklan..siap munge2 tu lagi.. ilah ckp dgn anak2 cuba tukar terbang tu ..dgn naik keta nasional ker apa ker..baru la lojik..gantikan munge tu dgn mungee raya ker ...
    mlm tadi dlm berita seblm g tarawikh ilah dgr tv tu dah mohon maaf.. lega rasa hati ni...terus ilah bgtau anak2..

    BalasPadam
  15. salam..sy pon blm penah tgok d tv..nasib baik akak tepek video tu akt sini..bolehlah sy tgok..xpttlah tv3 wat mcm nie..xkanlah diorg ni xde kesedaran tntg sensitiviti agama lgsg..mmg x patut..

    BalasPadam
  16. selama beberapa hari ianya disiarkan tu pun dah cukup membuat penghinaan itupun satu kejayaan missi mereka.. Harus ada tindakan undang undang diambil..kena siasat TV 3 ( angka 3 ) ini pun dah berkonsepkan trinity
    Tak heran Nama TV3 ( Trinity Vision 3 ) Patut Di Boikot TV3 ni...rm200,000.00 belanja penerbitan iklan ini , dan kalau digunakan untuk baiki tandas tandas masjid dan surau yang rosak lebih banyak manfaatnya...atau pun kalau buat bayar bonus kakitangan
    di hari raya ni,, lebih meriah lagi kami di tv3

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers