OOO

Rabu, September 01, 2010

Slot Lagenda Ular Emas-Mengarut tapi penuh pengajaran

Episod 9 sebenarnya..tapi dek kerana sibuk dengan urusan rumahtangga semalam..tak dak masa nak udpate..bagus betul ek teknologi yang di gunakan dalam cerita ni...nampak macam real ajer..

macam biasa kalau tenguk cerita ni takkan nak terbongkang...selalunya akak kopek bawang, kopek ikan bilis, kopek cili kering ataupun lipat kain..biasalah kan suri rumah tangga..ashik kerja yang sama ajer...bosan gak kerja berulang-ulang ni...nak buat camner..sabar ajerlah kan...

Walaupun cerita macam mengarut tapi seronok juga melayan cerita ular emas ni...banyak pengajaran yang boleh kita dapat. Masa ni Amir jumpa hantu..langsung tersampuk..
ustaz yang selalu menolong Raudah dan tolong Amir
Tapi nasib baik ular baik bunuh ular sawa yang dihantar oleh hb Raudah
ular sawa bertukar menjadi ular emas
Dari ular besar menjelma jadi pak haji
Pak Haji memberitahu tentang syarat-syarat bila mendapat ular emas..cuma boleh di ambil sisik ular setiap malam jumaat secara bersih dan berwuduk.  Cuma 3 orang yang jujur ajer yang boleh mengetahui rahsia ular emas ni tetapi mereka tidak boleh melihat ular emas ini.  Jika tidak pemberi ular akan di timpa bencana.
Raudah mengambil sisik ular emas untuk di jual..Raudah menggunakan hasil duit itu untuk di dermakan ke badan-badan kebajikan dan membuka kedai perabut..macam biasalah orang kampung menganyam ketupat bila Raudah menjadi orang kaya...tapi Raudah ingat suami dia yang bagi dia ular emas tu. Baik betul hati budi Raudah ni.

Masih ada gak ker manusia sebaik Raudah sekarang ni????????

21 ulasan:

  1. banyak penajaran.. tapi silap silap rosak akidah

    BalasPadam
  2. mcm best plk w/p mengarut..kdg tgk mcm tk logik je cita ni..tu yg kdg ttgl..sbb xminat sgt. tp bla ceritakan kt sini yg dia ular emas tu nak tgk lah.. huhu

    BalasPadam
  3. salam kak

    jarang kot jumpe org mcm raudhah

    penah tgk sekali jer,suami dia jht kan

    BalasPadam
  4. giler mengarut la citer ni..Lisa x layan sgt...sebab..Lisa kan penakut...hahahahaha...tapi ada ke isteri mcm Raudhah nih?lembutttt jerrr...

    BalasPadam
  5. salam kak...saya pernah sekali tengok cerita ni...

    BalasPadam
  6. akak layan juga citer nie..sekadar buat hiburan..

    BalasPadam
  7. salam kak ina kalau tanya angah ada ke lagi org sebaik itu???ermm entah la...

    BalasPadam
  8. susah nk jumpe org sebaik raudhah skang..kalau ade pon mesti lakinya jaat takpon insan yg teraniaya..ermm

    BalasPadam
  9. kak ina.. zaza pown suke tgk citer nih.. siap berebut2 cenel ngan anak lagiii tu kak.. tp cam besa la.. mama dia la menang.. hik3..
    tu la kak.. raudhah nih mmg penyabar sgguh.. sume org leh jadik cam dia kalu kita letakkan tawakal yang tinggi pada Allah...

    ingat k.ina.. buat aper pown harus dengan 'basmallah'.. selamat berpuasa yer kak ina.. :)

    BalasPadam
  10. tak pernah nyer berkesempatan nak tgk...
    mcm best jer.. hehehehe


    Sumijelly.com

    BalasPadam
  11. rasanya ada lagi orang sebaik raudah...

    BalasPadam
  12. Kak..mmg la citanya kdg2 cam ngarut jer kan..Tapi sue layan gak..hehehhe
    Dan byk juga pengajaran bleh dapat..Ya la..tgk watak raudah tu..mulutnya sentiasa baca bismilah..redha dan baik sungguh..Insaf lak..Nampaknya kena contohi watak tu..sentiasa bersyukur dan mulut sentiasa menyebut Allah..

    BalasPadam
  13. mana ada nampak real...nampak so fake le

    BalasPadam
  14. memang best cite ni kak ina..tapi x sempat nak entri...suka tengok muka ustaz tu....cool jek..

    BalasPadam
  15. Salam,
    Tengok sekali sahaja. Raudah tu dilakunkan Yatt Hayati ya? Lain nampak wajahnya...ayu. Tak pernah dia bawa watak sebegini.

    BalasPadam
  16. tak branie nak tgk lah kak, liza geli

    BalasPadam
  17. Kak Ina
    Thanks yer, sebab dari blog akak nie lah Gina tahu cerita Ular Emas nie...la nie, lepas bersahur kat Adelaide nie, sure tgk online cerita nie...anak kecik Gina pun suka jugak tgk cerita Ular nie

    BalasPadam
  18. Jarang-jarang layan citer ular emas nih..tapi sekali sekala layan best gak....

    BalasPadam
  19. sebelum nih tak pernah layan sebab time nih sibuk masak kat dapur tapi time episod nih boleh pulak layan sebab ari tu tapau KFC untuk anak2

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers