OOO

Rabu, November 09, 2011

Sape tak nak kurus dek nonnnnnn


 Bila selak-selak N3 lama terbaca komen pak/mak anon ni..
bagus tullah dia punya komen.

Sape tak nak kurus ...semua nak kurus.  Akak ni sejak berkawin dengan suami setiap kali melahirkan setiap itulah berat badan akan naik.  Sehinggalah melahirkan anak ke 5 body susah nak turun. Puas kena kutuk dengan ipar duai dan menjadi bahan gelak ketawa dek mereka.  
 masa sekolah
Memang terasa hati dengan gurauan mereka tapi akak malas nak bergaduh nanti lagi dorang kata macam-macam.  Susah nak jaga hati ipar duai ni..kalau belah akak memang akak jawab balik.
Memang tengah berazam nak turunkan berat badan tapi tak nak berdiet bagai nak rak dan makan pil kurus.  Nak turunkan badan secara sehat melalui senaman dan pemakanan.  Kalau ikut cara camni memang ambil masa yang agak lama nak nampak hasil.
 Mengimbau kenangan lama ni memang tak terasa nak puluhan tahun berkawin dengan suami tercinta. Majlis di sebelah suami memang meriah..siap pakai baju gaun pengantin dan potong kek lagi.   Setiap kenangan akan tersemat di hati dan  semuga berkekalan sehingga ke hujung nyawa.

Nasib baiklah suami tak mengutuk tentang perubahan fizikal akak.  Insyallah dek non akak akan cuba yer..terima kasih kasi komen ituwww..akak sukaaaaa

p/s kalau orang kata akak lagi ..akak nak kata camni ajerlah...
baguslah akak gemuk..maknanya suami bagi baja baikkk punyaaaaaaaaaaaa


18 ulasan:

  1. suma org nak kurus kan....ct pun nak kurus gak...perut ni buncit sgt....

    BalasPadam
  2. tak kisah la gemuk ke kurus janji sihat kan....dan yang penting suami akak pon tak merungut...tu maknaye akak kurus ke tak, dia boleh terima akak seadanya.... (^_^)

    BalasPadam
  3. waaaa..suka tgk gambar sekolah akak.....pakai baju gaun plak tu, sure org kata anak cina...hahaha...

    nk diet? jangan la makan pil kurus, bahaya sume tu..akak ubah cara pemakanan jer..jangan ambik karbohidrat dan gula... banyakkan makan protein dan sayur2...insyaalah boleh kurus..saya dah ada dua tiga orang anak murid, sume boleh turun 5-10 kg dalam masa 2 bulan. Itupun diorang bukannya diet sangat...

    BalasPadam
  4. Eeee kita sama la kak Ina...ada je yg cemburu bila badan kita naik kan..ishhhhhh..

    tp kan kak, org lain ckp kira saya telan lagi..tp skrg ni kan, huwaaaa hubby asyik duk bisingg je ni..adeiii sakitnyaaa telinga dengoooo....

    dia cuma kata, 'bila mau kurus, kuruskan sikit lg, nnti kena kencing manis kang'...huhuhuhuhu

    BalasPadam
  5. Salam Kak Ina...apa khbar? tak pa kak Ina ..buat donno aje apa dia kata... dia orang jeles sebenarnya sebab kak Ina pandai masak... huhu ..
    terimakasih kerana berkongsi resepi ..
    yang penting Kak Ina jaga kesihatan baik-baik ...

    Semoga ceria selalu !

    BalasPadam
  6. salam kak ina..ramai lagi yang senasib dgn kak ina..ie kita nih hah...asal nak diet semput...asal semput sebb kita diet...huhu..sungguh tak best nyee...mesti mau kurus!!

    BalasPadam
  7. takpe kak, sama2 la kite berusaha :) yg penting kena jaga pemakanan dan kurangkan minum air manis. insyallah boleh turun :)

    BalasPadam
  8. akak sy suke tgk gambar dulu2...sangat cantek...ala ka ina kurus ke besar ke janji hati bersih dan happy...

    BalasPadam
  9. comel lah akak time memuda..

    kak, saya ni yg baru anak 3 & belum masuk 7 tahun kahiwn.. berat pun dah naik 10 kg.. susah pulak tu nak turun...

    BalasPadam
  10. saya pun nak kurus.. tapi asyik ingat makan aje.. hehehee

    BalasPadam
  11. cubalah sedaya mungkin....saya pun selera makan non stop nie....tengah cuba rajinkan diri untuk buat aktiviti kuarkan peluh....

    BalasPadam
  12. soklan sy pd anon pengecut tuh," ko lah sponsor k ina g slimming centre.ader brani?".. artis tuh cun melecun slim kerempeng.. bercerai gaks kan? bkn nk jek akak tp sy tgk akak sgt cun... cun dlman ngan kasih syg kpd anak2 n suami... itu yg lebey penting... babs kne hina cerca ngAN org lain n ipar duai tuh mmg depa jeles ngan kiter sbnrnyer psl depa nk gemok tp x jd...miahahahhahah

    BalasPadam
  13. masalah kita serupa akak...nak turun skit punya susah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  14. hati kena bersih kak baru best hehe

    BalasPadam
  15. akk masa muda cantik la macam muka yana...

    BalasPadam
  16. Sabar ye kak,manusia selalu menyakitkan hati dgn mulut tu...mcm saya fizikal "kecik" sejak azali lagi kena usik je,kadang2 mmg xthan ;(

    BalasPadam
  17. kak, baca cerita saya nie, sy copy dri blog sy, nie latest testimony taw,


    Jadi, apa lagi saya pun cuba produk nie. Baru seminggu memang dah nampak kesan. Kesan yang saya paling rasa iaitu kurang nafsu makan tp cepat haus. Nur Lizz 2 Slimming ni yang bagusnya, kt tak perlu kawal makan, NL2S ni yang akan kawal kt. BEST, TAK RASA DERITA pun, MAKAN JER MACAM BIASA, takyah fikir2 tension2, tgu seminggu timbang berat...haa, mest ade perubahan, yang PENTING sekali banyakkan minum air. Kenapa?? Sebab, NL2S akan menguraikan lemak dalam badan dan buang toksin melalui peluh n air kencing. Nak lagi cepat berkesan, pergi buat sauna., kan cepat keluar peluh. Satu lagi `kepelikan` yg sy hadapi, nie serius. Sy ni jenis yg jarang berpeluh tau, even orang lain berpeluh balik dari kelas jalan jauh, tp sy susah nak peluh, kalau ada pun sikit jer. Tapi, baru2 ni sy angkat barang kat rumah dari bawah ke bilik atas je, sy pelik kenapa peluh sy menitik2, bnyk taw mcm bru balik dri lepas jogging, so sy teringt NL2S, ni toksin tgh keluar dari badan. Hehe, suka sgt even bru turun 3kg dlm masa 1 week. Skrg ni pun sy tengah consume, target sy 50kg pun dah cukup. Peha sy pun dah tak besar mcm dulu, nmpk la perubahan,serius, mmg tak tipu.


    Sebab tu sy fikir kt kena usaha sedaya yg boleh sampai dapat hasilnya kan. Yang lain kt tawakal, doa, usaha, tawakal. Sy faham perasaan mcm mana org yg berbadan besar, menangis dan sebagainya. Pada masa yg sama, sy jga dealer yang sah untuk kawasan Shah Alam. Saya tau ada yang masih ragu2 tapi kenapa tak bagi diri korang peluang untuk cuba produk NL2S nie? Saya galakkan korang cuba produk ni dulu, takde kesan? mgkn tak berdisiplin atau kurang minum air. Ada kesan? Sila inform sy secepat mungkin sbb sy ada sesuatu untuk anda? Nak tahu apa dia? Boleh emel saya di aliesyaaisya@yahoo.com. Atau SMS Amira 0149336013. Saya akan guide dan tolong sehingga dapat berat yg korang idamkan InsyaAllah

    Saya jamin, produk ni akan menurunkan berat badan pada masa yang sama, menyihatkan badan dan mencantikkan kulit sebab NL2S ni ada collagen tau.

    kalau akak berminat blh bgtaw sy sbb sy nak habiskan stok, lepasni nk sambung belajar, sy bolh bg diskaun :)

    BalasPadam
  18. Salam kenal.. mohon follow n link ye..

    Saya dulu pun ada masalah yg sama..
    Tp berjaya turunkan berat badan lps bersalin awal thn lps dgn pakai korset premium beautiful.. before pregnt 70kg, before bersalin 82kg.. skrg dah dpt berat ideal 58kg.. alhamdullilah.. just nak sahre..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers