OOO

Khamis, April 19, 2012

CEO Jack's Koh Wedding Reception And Dinner

Ingat tak N3 kat SINI..jomlah layan sambungan N3 yang itu yer.
Jack Koh merupakan seorang CEO di LA Corporation Sdn Bhd, beliau  merupakan bekas pemain badminton negara ( Former National Doubles Player).
 Kat sini ramai yang ambil gambar..akak pun ambik gambar
..kat atas tu semua gambar pengantin
Inilah Jack Koh dan pasangannya Mei Teng  yang cantik jelita
Orang Cina  menggunakan warna merah dalam sebarang suasana perayaan yang meriah. Selain itu, merah juga melambangkan kesetiaan, keadilan dan keberanian.  Warna merah itu dipanggil hong dalam bahasa Cina. Bunyinya kedengaran seperti ong atau bertuah. Maka, masyarakat Cina percaya warna ini akan membawa tuah.
 Mula sampai akak dan Firdaus rasa pelik dan kami saling pandang memandang bila tenguk hidangan ini.  Macam bekas kueh raya ataupun bekas ikan pelaga pun ada.
 Tapi bila teman yang duk sama meja bagitau yang satu  abalone ni mahal sampai harga RM100 satu, akak pun terus makan.  Terasa sayang pulak tak makan abalone yang di katakan mahal tu.  Fridaus tak boleh makan sebab dia kata macam ubat..Akhirnya akak habiskan semuanya.  Wah merasa gak makan abalone yang mahal.
sedap ikan salmon ni..yang mentah akak tak boleh telan. Akak bagi Firdaus yang grill akak habiskan, memang sedap aaa.   Bukan akak ajer  yang hadir, ramai lagi orang islam yang hadir sama disebabkan mereka dah janji, kat sini dorang menyajikan makanan HALAL, kalau idak tak nak akak datang ke puncak ni.
Antara tetamu VVIP ialah  Dato Lee Chong Wei yang drive keta Ferari merah  (ramai tul orang bergambar kat keta dia) dan  Cheah Soon Kit. Tak ambik gambar  sebab rasa malas nak berjalan kat meja tu.  Jumpa gak dak Hafiz masa nak gi toilet tapi tak bawa kameralah pulak.

Majlis selesai dalam pukul 11.00 malam tapi akak tak risau nak balik sebab di sediakan bilik.  Ira dan Imran lepak dalam bilik selepas penat berjimba-jimba kat taman tema kat situ.

p/s first time tenguk perkawinan Cina banyak duit..tapi Firdaus kata boringlah mak ..lama bebeno...lol..

9 ulasan:

  1. mmg pelik hidangan albalone tu. saya pun ingat ada ikan ke dlm bekas comel tu. hehehe..

    mmg mewah ye wedding ni, siap sponsor bilik utk guest. kalau saya dpt invitation ni pun saya x miss pegi. hihi :)

    BalasPadam
  2. teringin nak rase abalone

    saya suke shark fine soup,tp kejam kan?takut jerung pupus hehe

    BalasPadam
  3. cam mane la rasanya abalone tu.. =)

    BalasPadam
  4. Salam ina,

    Kaka taj pernah rasa abalone ke, shark fine ke...
    hebatkan disediakan bilik, semua dpt bilik ke?
    Ina memang kenal rapat dgn dia?
    sori byk tanya pulak..

    BalasPadam
  5. AKAK?CAMNA AKAK BLEH DAPAT INVITATION NIH??GLAMER LA AKAK NIH, ORANG CINA PUN JEMPUT AKAK...

    BalasPadam
  6. salmon mentah sedaplah kak

    BalasPadam
  7. bertuah akk dapat jemputan mewah mcm ni. rezeki tu kan. Alhamdulillah.. :)

    BalasPadam
  8. Abalone ? apa kebenda ni bestnya , dpt makan dapat bilik lagi.kala saya pn tak tolak

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers