OOO

Khamis, April 12, 2012

Warung Soto Pasir Penambang Sedapppp Aaaaaa

 
Lepas makan cendul durian borhan, akak ajak suami singgah kat sini pulak.  tak jauh pun kalau ikutkan boleh ajer jalan kaki.  Dek kerana sayangkan wife dia, dia bawa gak ke sini tapi semua anak-anak tak turun sebab masih kekenyangan.
akak bawa balik untuk makan malam, sebab tak rajin nak masak...dah penat seharian dalam keta dalam perjalanan pulang dari Pulau Pangkor
Akak tanya apakah kelebihan soto special? orang tu kata.. ayam lebih..wah..apa lagi akak pun order yang speciallah kan 4 bungkus. Kalau korang tak suka makan soto, boleh order makanan lain.
Betul la memang sedap...bukan tekak akak ajer yang kata sedap, anak-anak pun sama kata camtu. Original soto orang Jawa yang buat kelainan soto di sini ada taugeh kontot..tapi sayangnya pegedil tinggal satu ajer.  Oleh sebab semua nak rasa kenalah bahagikan kepada empat pinggan.
tak per..insyallah jika lalu lagi kat Pasir Penambang, selangor, bolehlah makan kat situ lagi. 

Alamat
Warung Soto Pasir Penambang
Batu 2, Jalan Kuala Selangor-Tanjung Karang
Pasir Penambang
Selangor

18 ulasan:

  1. akak ni leh ganti shiha la, jd pengacara JJCM 2012 ;)

    BalasPadam
  2. ooo,terasa nak mencuba resepi ini.

    BalasPadam
  3. kalau kt sabah ni dah jemu dgn soto, naik fobia pulak.....mungkin soto pasir penambang lebih sdp.

    BalasPadam
  4. adei... tak tahan ni sbb byk ayam kat soto tu ekk...

    BalasPadam
  5. setiap minggu lalu depan warung ni sbb balek kg kat sekinchan..tp x pernah pon terdetik hati nak singgah..lps tgk post akak neh..rasa x sabar pulak nk balek kg..nak singgah sini >_<

    BalasPadam
  6. terliur dibuatnya tgk soto tu kak ina... dah lama tak pegi kuala selangor... kot pegi nnt bolehla cari kedai tu..

    BalasPadam
  7. Menarik ni..

    nsyaAllah kalau tak sesat boleh la singgah untuk menerai :)

    BalasPadam
  8. Tengokkan harga tu kiranya berbaloi la kak...harga standard tu... tapi kalu ayam lebih memang kenyang la kan

    BalasPadam
  9. Pernah singgah situ...memang sedap sotonya, nasi goreng udang dia pun sedappp dan banyak udangnya...

    BalasPadam
  10. sy pun pnh makan sini.sdp btl.harga pun murah..

    BalasPadam
  11. satu lagik pengakuan, saya xpenah singgah hahaha buat malu ajek. tp mak ngan bapak sy suka gak lepak mkn sini kalu blk dr KL

    BalasPadam
  12. SotoJawa lagi ngetop ke Kak Ina?

    BalasPadam
  13. Kak Ina.. Kannnnnnnnnnnnnn.. saya kalo balik Bota, lalu ikut situ, mesti singgah punya. Anak sulung saya makan soto, sampai kering mangkuk. Mak ayah oder soto biasa, dia oder soto special. Hahahaha..

    Bulan puasa, siap tapau utk berbuka puas alg. Diaorg ada buat buffet kalo bulan Ramadhan..

    Tak sabar nak g singgah lagi...

    BalasPadam
  14. Assalam..........Eh..eh..boto ko ado kek kolo slangor kodai soto nih, den slalu poi-balik tolok intan tak porasan la pulak. Takpo, cuti skolah nih den balik tolok intan den carik sampai jumpo sampai konyang toboliak bijik mato. Akak2 sumo...trimo kaseh ateh penjelasan tu yo...pasti den terai juo. Den memang suko soto nih, den nak compare ngan soto s.alam, sek. 8 tuh, mano lobeh power....yehooo!!

    DEN ANAK NOGRI

    BalasPadam
  15. Assalamualaikum....akak2, adik2, sedaro, sedari & Den Anak Nogri. En Den memang orang NS ko T.Intan atau menikah ngan orang T.Intan. Nampak eh sedaro nih satu slero ngan sayo ponggomar soto. Sayo panggel sodaro 'WAREH' jo laaa lagi sodap nada eh yo tak. Sobut pasal soto sek.8, S.Alam, memang sey salute kepoweran eh. Totiap minggu den poi makan kek situ, ngan orang ramai eh, laukpauk bocapak, hu mang eh ai, meriah boto laaa. Wareh ni polis ko S.Alam ko? Esey kojo kek AffinBank Sek.14 ngan kengkawan slalu ko situ. Pasal soto penambang nih sey tau dah, tapi tak ponah cubo. Slalu gak poi t.intan ziarah pakngah sey di sanun kurang sehat. Anak eh sorang jo, harap an anak2 sdaro laa dio slalu. Cuti skolah ni memang sey nak singgah soto p.penambang pasal dah tau dari komen akak2 kak ateh nun, bleh la raso dan banding kan ngan di S.Alam tuh. Sey nih orang Labu, kalau cari sey di Affin cari la di tgkt 9 Bgn Affin. Wassallam....wareh

    BalasPadam
  16. Memang sedap dan muroh, ambo ore klate pun makey soto lo ni sejok kijo di selangor ,,, cumo begedil tu cepat sangat habisnya.

    BalasPadam
  17. Salam.. Bulan puasa ni kami warong soto menyediakan Buffet Berbuka puasa.. Sesiapa yg ign mencuba jemput dtg ke kedai kami kerana juadah yg disajikan berbeza2 setiap hari..

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers