OOO

Selasa, Mei 22, 2012

Indahnya Pantai Di Malaysia Tapi ???

Rasanya ramai suka melancung, berehat dan berkelah di tepi pantai terutama bila pergi bersama anak-anak.   Kami pun suka sebab anak-anak suka mandi laut.  Antara tempat yang pernah kami pergi ialah
Di Cherating Pahang..air bersih
Port Dickson Negeri Sembilan..air tak berapa bersih
Kuala Terengganu..masa ni tak mandi sebab ombak sedang mengganas
Pulau Pangkor..air memang bersih
 Pengkalan Balak Melaka..bolehlah untuk mandi manda
Kemaman Terengganu..air laut memang bersih
terengganu..tak leh mandi sebab ombak kuat
Pulau Langkawi..anak akak ni pantang jumpa air laut bersih dorang termasuk akak mesti mandi tapi bila tenguk air laut kotor tak doyan nak mandi.....
Tapi sayangkan..jika pantai yang indah tidak di jaga dengan baik
beginilah jadinya.  Botol, surat khabar dan plastik di buang merata-rata.
 Nak salahkan sape ek?

 Jagalah pantai kita supaya ianya sentiasa bersih demi kebaikan kita bersama.

17 ulasan:

  1. terus rasa x sabar nak balik kg kat terengganu.

    BalasPadam
  2. pantai je cantik..bila nk ambik gmbar view mmg dasyat...tp sy suka tgk pantai kt tganu...airnya biru..

    BalasPadam
  3. Sama macam saya. Banyak koleksi pantai. Nanti upload dlm blog saya plak, tiru idea kakinakl. Boleh kan...

    BalasPadam
  4. kita pun suke mandi laut especially laut di pantai timur.. cantik2 kan

    BalasPadam
  5. mmg sekarang pantai dah tak trjaga kebersihannya..malu dgn pelancong luar.

    BalasPadam
  6. betul tu..pntai skrg x berapa nak bersih...

    BalasPadam
  7. cantik... tulah kan.. tgk sampah sarap merata rata..

    BalasPadam
  8. kak ina, nanti dtg lah pantai kemasik pulak :)

    BalasPadam
  9. pantai dkt terengganu cantik!! :)

    tapi syg skrg byk pantai yg dh kotor tak mcm dulu2!

    BalasPadam
  10. Betul tu, takut nanti generasi akan datang takdapat menikmati lagi mandi laut..

    BalasPadam
  11. sebab tu saya lebih gemar pergi kat air terjun... air lebih sejuk dan udara segar

    BalasPadam
  12. hmmm...pangkor je nampak bersih sikit....

    yg lain mmg dah tercemar.

    BalasPadam
  13. mndi pntai mmg sonok..puas kan kak..lg2 bwk budak2..

    tp mmg kbykn pantai2 skrg xberseh da..

    lov nk try g mndi sungai plak..smpene coti2 skola ni..

    bdk2 itu la yg paling diorg ske..

    BalasPadam
  14. Yeye.... esok nak pi Pangkor... Bawa anak2 pi bercuti... dengar komen akak tentang kebersihan pantai Pangkor menyebabkan hati saya tak sabar nak jejak kaki ke sana...

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers