OOO

Jumaat, Jun 01, 2012

Jom Boli Makanan Salai

Akak dah pernah buat N3 pasal tempat jual makanan salai ni lama dah.kalau nak baca boleh ke SINI..
tengah sabar menunggu sebab penjual baru nak salai burung puyuh..daging salai kena ambil yang semalam punya sebab tak buat lagi.
tengah sabar menanti
 


Lepas 2 minggu akak datang lagi beli sebab mak teringin nak burung puyuh dan daging salai.  Dari Famosa Resort ke sini tak jauh sangat pun sebab ikut highway. 

Suami dan anak-anak pot pet pot dengan taukeh gerai 

 



 
 
 
 
Anak-anak memang suka makan cam tu ajer..terutama bila 
atas penyalai..sedap ooo kalau di cicah air asam


Ikan keli di salai di atas kayu bertam dan tempurung kelapa sebagai bahan pembakaran yang di beli dari pembekal.  

Menurut kata penjual..dulu tempurung free sekarang ni kena beli pulak.  Ada gak orang kata harga yang di tawarkan mahal..tapi bagi akak kira ok sebab akak tenguk dorang kena tahan asap dan proses nak menyalai mengambil masa yang agak lama.






Sekarang ni gerai dah cantik dah..tapi kena bayar macam-macamlah pulak...ada gak jual rebung masam, jeli kelapa  dan cili api yang siap di kisar
 Gerai lamo..dulu foc ajor
 Ada gak orang kata ...mak aiii mahal bobono hargo..alahai kalau akak kan lagi sonang boli sebab tak tahan dengan asap dari tempurung...kalau buek kat umah atas ni habis satu umah den ponuh habuk dan asap di bueknyo..boli lagi sonang..

Ada member yang tanya camner nak gi ke sini.  Kalau dari Tol Simpang Ampat , pastu keluar di tol Pedas/Linggi dan terus menghala ke Seremban/Pedas.  

Lokasi jualan bersebelahan Balai Polis Pedas Rembau Negeri Sembilan. 
Contact Person : Md Sari Bin Borhan
No Tel 012 3323389, 017 3786638 atau 06 6854995

16 ulasan:

  1. kalau salai kat dapur,xsesedap salai tradisional

    BalasPadam
  2. sedap n bgos nih kan kak.. xde mnyk..lg trase kaslian mutu keunggulannya...hihihi

    BalasPadam
  3. emm sedap..bakal mak mertua eka,selalu masak gulai daging salai campur mangga muda...sedapnyaaaaa

    BalasPadam
  4. dah lama tak makan daging salai ni...sedapnyer !!

    BalasPadam
  5. betul tu cicah nngan air asam mmg mavless...mak mentua pggey xdgr wakakaka

    BalasPadam
  6. sedapnyer.. tambah plak makan panas2.. ;)

    BalasPadam
  7. hehe...daging/ikan salai masak lomak cili api podeh mmg sedap kak.. kalau keli cicah air asam je oun dah sedap..perghh..

    BalasPadam
  8. slalu nmpak kedai ni kalo balik nismilan....tp tak penah lak singgah sbb MIL slalu buat sdiri...hehe

    BalasPadam
  9. humang aiihhhh.. sodapnyaaa puyuh salai tu..!!

    BalasPadam
  10. Puyuh salai tue..kalau saya makan berdua ngan YANA mesti berselera la saya makan....hehehehe

    BalasPadam
  11. tak biasa tgk org salai daging dari dekat, biasa mkn yg dah siap masak lomak ja.

    BalasPadam
  12. @Kak Ina..

    Thank you Kak Ina for the info, ummi pun dah singgah pedas hari tu selepas baca n3 kak ina yang terdahulu, memang teringin nak makan puyuh salai, so balik Johor haru tu ummi singgah gak kat Pedas tu, Tqvm kak Ina..

    BalasPadam
  13. kak, dari putrajaya nak ke tempat ni berapa jauh ye? dan kena ikut jalan mana? saya memang nak cari daging salai. sedapnya.

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers