OOO

Ad

Khamis, Oktober 03, 2013

Restoran Akasia Miri Sarawak

Assalammualaikum


Bila berjalan-jalan kat tempat orang, mestilah nak rasa masakan fofolur kat sesebuah tempat kan.  Oleh sebab suami akak memang dah tau mana tempat makan sedap, tiadalah jadi masalah kepada kami.  Dia bawa kami kat Restoran Akasia...tokeh restoran pun ramah tamah sebab suami dan rakan-rakan selalu bersantap kat sini.

Yana teringin nak makan Laksa Sarawak ..kira okeylah, puas hati gak.   Tapi Yana tak berani nak buh sambal belacan tu..takut perut tak tahan sebab kuah laksa ni dah pedah dah pun.
Suami sibuk rekemen makan Nasi Goreng Cornbeef ni..memang sedap.  Harga RM7.50..walaupun mahal sikit tapi portionnya banyak..boleh makan untuk 2 orang kuruslah..:)
Akak pilih Bihun Kantonis..banyak betul..akak dah jamah nasi goreng kat atas tu..dapat makan separuh ajer..bedal makan sayur-sayuran kat situ.  Mee tak habis..perut dah tak boleh isi dah.

Terletak di Jalan Bulan Sabit,Taman Boulevard, Miri..google sendiri yer.

12 ulasan:

  1. Assalamualaikum kak ina. wallah sedapnya laksa sarawak tu.. nak rasa gakkk :)

    BalasPadam
  2. Kalau laksa sarawak pun saya tak berapa sangat sebab lebih suka mee kolok...tapi nasi goreng cornbeaf tu menarik gak

    BalasPadam
  3. Dah lama tak makan laksa sarawak ni. Kalau dekat KL boleh jumpa ke kak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada Hazmin..kat setapak. Dapur Sarawak

      Padam
  4. Sarawak entah bila le dapat pergi. 2 tahun lepas burn tiket satu family sebab anak balik sekolah kat kampung dengan mak.

    BalasPadam
  5. nampak menarik tu... macam nak kena cuba ni!

    BalasPadam
  6. Selama pernah bertugas disana akan rasa kerinduan masakan di Semenanjung. Selalunya akan mencari restoran yang tukang masak adalah dari Semenanjung.

    BalasPadam
  7. huwaa,a, laksa Sarawak, nak juga..!

    BalasPadam
  8. salam ka ina ziarah ke sini nampak menyelerakan..alhamddulilah..

    BalasPadam
  9. Aduhai, nampak macam sedap sangat nasi goreng cornbeef tu.

    BalasPadam
  10. bihun kantonis tu menjadi pilihan....memang sedap......

    BalasPadam
  11. tgk masakan miri mcm nk pergi sane plak hehe

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers