OOO

Ad

Sabtu, September 27, 2014

Bertemu Kembali Rakan Sekolah Menengah (P) Jalan Temerloh Kuala Lumpur

Assalammualaikum

Facebook memang memudahkan kita menjejak rakan sebaya ataupun teman satu sekolah yang puluhan tahun tak pernah jumpa lagi selepas menamatkan alam persekolahan.

Setelah puluhan tahun, akhirnya dapat juga berjumpa dengan rakan satu sekolah yang sama-sama menimba ilmu di Sekolah Menengah (P) Jalan Temerloh Kuala Lumpur (sekarang SMK Puteri Titiwangsa).  Akak cuma 3 tahun ajer dari Tingkatan 1 hingga Tingkatan 3. Selepas peperiksaan SRP akak masuk ke Sekolah Vokasional Jalan Genting Klang Setapak, sekarang ni di kenali sebagai Kolej Vokasional

Dah banyak pertemuan demi pertemuan yang diadakan tapi di sebabkan akak ni dah duk jauh tak dapatlah join sentiasa.  Bila balik masa cuti sekolah minggu lepas berkesempatanlah dapat berjumpa dengan mereka tapi cuma yang ni ajer yang dapat jumpa. Tak apa lah kan.
Pelbagai cerita di zaman persekolahan menjadi topik perbualan sehinggakan  masa berlalu sebegitu pantas, sedar tak sedar 2 jam  kami melepak kat KLCC.
Walaupun dah berbeza rupa dan saiz badan, muka masing-masing tak banyak berubah.  Semuga pertemuan ini akan menjadi ikatan silatulrahim berpanjangan sehingga ke akhirnya.

6 ulasan:

  1. Seronok kan dapat jumpa kengkawan lama . Saya tadi baru buat reunion dengan kengkawan SMPT . Memasing dah lelain bebenor. Maklum lah dah beranak pinak .

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu yana..seronok kan tapi sayang tak dapat jumpa semua sebab akak dah duk jauh. Kami ada yang dah bercucu dah Yana

      Padam
  2. alhamdulillah..banyak juga kebaikan facebook nie kan. mak saya pun akhirnya dapat jejak semula kawan2 lama dalam facebook. suka betul dia. hehe...

    BalasPadam
  3. Seronok dapat jumpa rakan sekolah. :)

    BalasPadam
  4. Mesti masa sekolah dulu cute2.bila terkenang balik mmg sweet je zaman skolah

    BalasPadam
  5. ramai kawan lama betul tak jumpa.

    harapkan facebook ajelah jawabnya. hoho..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers