OOO

Rabu, November 12, 2014

CRAB STICK SNACK/KEROPOK KETAM

Assalammualaikum semua


Sedap gak layan kerepek ketam ni.  Bukan susah nak buat pun beli pastu siat dan goreng.  Kalau buat tak yah buh garam sebab akak rasa dah cukup masinnya.  Cuma tambah serbuk kari, serbuk cili dan daun kari.  Ada gak yang rajin buh bawang putih..bagi akak dah ok gak rasanya buh 3 bahan tu jer.  Terpulang pada masing-masing.

Kena goreng dengan minyak panas cara deep fry,  goreng sehingga kekuningan pastu angkat dan toskan.  Bolehlah di hidangkan..krup krap krup krap sekejap ajer dah habis.

8 ulasan:

  1. Nampak macam senang buat kan kak ina...tp SA buat macam x menjadi la..minyak kena betul2 panas ke?

    BalasPadam
  2. Salam Kak Ina..sht?Mmg sedap keropok ketam ni..klu dah mengunyah..tak blh renti2..hihi

    BalasPadam
  3. slalu goreng memang suka dia jadi garing mcm keropok. tak penah pulak try letak kari. mesti lagi sedap! kena try ni!

    Salam blogwalking here :)

    sincerely,
    Najlaa 'Aqilah

    BalasPadam
  4. Ada juga versi lain, tq kak biase masak guna resipi yang biase je tak letak ape2.

    BalasPadam
  5. Nampak sedak melayan keropok ketam ini. :)

    BalasPadam
  6. samaler resepi dia.. itu dah ok kan kak... suami mmg suka kudap2 ni

    BalasPadam
  7. Makanan ringan yang enak sepertinya menu diatas

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers