OOO

Ahad, Mei 23, 2010

Apa ada di Maha Serdang

Dalam perjalanan nak ke Sri Kembangan...nampak kapalterbang MAS ni ashik berputar-putar dan terbang rendah di area Highway Sungai Besi..macam nak mendarat ajer...tu sebab akak suruh anak akak ambil gambar..pasal suami akak kata ..mana boleh kapalterbang terbang serendah ni kat dalam bandar...takut terhempas.lepas 4-5 kali berputar-putar..terus kapalterbang tu menghilang..
Lepas dah settle hal kat rumah akak di situ..akak ajak suami gi jejalan kat MAHA di Serdang..oleh sebab orang mula berniaga kat situ pada pukul 4.00 petang,kami jejalan ajer kat dalam tu. 

 Sunyi sepi ajer tempat ni....tak macam masa MAHA tahun lepas...ramai sungguh manusia yang datang melawat kat sini.
Suami akak dan Imran jenguk dalam sangkar ikan...memang ada ikan kat dalam sangkar tu...kat sini ada jugak orang memancing tapi kena bayar..tak silap akak RM5.00 se jam..ramai jugak yang datang lepak memancing kat sini...yang banyak orang Indonesia..
Ada juga Litar Gokart..Imran sibuk nak naik...nak tau harga dia berapa?
mahal weiii RM25.00 untuk 15 minit.
 
Imran kecik lagi..manalah tau nak handle stering gokart tu...takut nanti terjadi apa-apa menyesal tak berlagu..sebab sebelum naik tu dah sign surat ..yang kita tak boleh dakwa mereka jika terjadi sesuatu perkara yang tak diingini...takut jugaklah ..manalah tau..maknanya jika accident kenalah bawak gi hospital sendiri.

kalau ada masa lapang lehlah jejalan kat MAHA ni yer....kedai baju ada..kedai makan-minum ada...kiranya macam-macam ada. Jangan lupa bawak duit lebih-lebih yer.

7 ulasan:

  1. semalam kan ada banyak pinggan lama kat umah saya. Nape akak tak sambar jer? Saya ada simpan satu untuk akak... nanti saya cari lagi kalo balik Melaka. Mak mertua dh menyampah memandang pinnggan tu,nk pakai Giacomo ler kononnya...nanti saya rembat lagi...

    BalasPadam
  2. Hello Kak Ina,
    Terima kasih kerana sudi singgah kat blog saya yang tak seberapa tu.My main blog unfortunately is my personal blog dimana saya kumpul resepi yang best-best untuk rujukan anak lelaki saya untuk masa hadapan.Resepi di blog saya tu kadang-kadang saya ambil di blog-blog and ada juga yang ori.Disebabkan blog saya tu ialah personal blog,jadi saya tak sertakan dimana saya ambil resepi-resepi tersebut sebab kadang-kadang saya memang terlupa di mana saya ceduk.Tetapi,ada juga resepi yang saya ingat dimana saya ambil,saya ada sertakan source nya.Tidak terlintas langsung dihati saya untuk pass resepi yang kakak cuba tu sebagai resepi saya.Saya minta maaf jika ada readers yang menganggap saya cuba berbohong.Anyway,kak...I do like reading your blog and also all your celoteh tu.Ada tu very kelakar.Thanks again,kak.Have a great week and rajin-rajinlah update your blog.I suka baca.

    BalasPadam
  3. salam kak ina KL...
    Part yg paling bes mestilah set2 pinggan teko dan cawan lama tu kann...saya pun kalau benda2 tu tak boleh tahan godaann...mencair je kejenyaa..risau juga..

    BalasPadam
  4. salam auntie,

    ada hikmahnya auntie tak bg anak main gokart tu..

    naluri seorang ibu kan..saya lebih memahami bila membaca en3 ni..rupenye
    terselit ibrah di situ..

    p/s saya baru balik menuai padi..tq komen blog saya ya!
    :)

    BalasPadam
  5. acik pun tk pnah gi MAHA tuh..walopun dekat je...
    oohh..ada go kart ekk...tringin nye nk naik go kart.... :)

    BalasPadam
  6. salam k.ina.. :)
    bestnye shoping.. :) pmpuan ngan shoping tu kn kwn baik.. hehehe... ape akak beli??tunjuk la.. :) cntk2 la tea set tu!!!

    BalasPadam
  7. salam kak ina, next time singgah la booth saya ye.. jual baju mcm dlm blog http://bawakupulang.blogspot.com

    go kart tu tingin nk naik tp seram hihihi

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...