OOO

Ahad, Jun 20, 2010

Oh tak sangka betullah (Raking Alexa dan Analistik Nuffnang kedebum)

 
Seronok tenguk alexa rank dah turun ke bawah 500,000 dan kat malaysia dah bawah 1,500...bestnya...lepas tukar ke dot com bulan april tahun lepas..terima kasih di atas sokongan semua.

Apakah Alexa Rank ?
What is Alexa Rank ? Alexa Rank is a measure of website popularity.The rank is calculated using a combination of avarage daily visitors and page views over the past 3 month. The site with the highst combination of visitors and page views is ranked # 1

Yang dalam bahasa mudahnya kira-kira begini : AlexaRank adalah ukuran kepopuleran suatu Website dengan membandingkan suatu situs dengan semua situs yang berada di jaringan Internet. Perhitungan Alexa rank ini dengan cara mengkombinasikan rata – rata visitor suatu situs perhari dan jumlah jumlah halaman suatu website yang dibuka oleh visitor. Suatu website yang berada di tingkat alexa tertinggi mempunyai Alexa Rank 1 jadi dalam artian semakin kecil berarti semakin bagus Alexa ranking nya.

 Apa Pentingnya Pagerank dan Alexa Rank ?
Disamping faktor “Keren” karena mempunyai Pagerank dan Alexa Rank yang bagus, kedua fakor tersebut sangatlah penting terutama dari segi Bisnis. Karena kedua hal tersebut adalah salah satu syarat utama berhasil untuk meraup Dolar ataupun Rupiah dari website atau Blog kita. Beberapa broker iklan atau Perusahaan Adsense menerapkan persyaratan Pagerank dan Alexa rank dengan batas tertentu. Misalkan Perusahaan Iklan Review.com , Reviewmu.com, ppcindo.com dan beberapa perusahaan adsense lainnya.





Seronok betullah hari ni...bila tenguk analistik dari Nuffnang...tak pernah hits macam tu sekali..bagus kan..tak pernah lagi akak dapat unik visitor sampai 6,000 orang..tapi minggu ni...tertunailah hasrat dihati.  Kebanyakkannya tentang sultan brunei tu lah dan visitors banyak dari negara Brunei...mereka nak check kot takut akak ada mengata apa-apa tentang negara mereka.

Tentang pagerank????sedih lagi...sebab masa belum tukar ke dot com dah pagerank 3...sekarang ni masih lagi 0...

15 ulasan:

  1. .same la kak
    .bz dis kite 4rank
    .skng da jd 0 sbb tuka dot com :(

    BalasPadam
  2. tahniah kak..kite pon pr 0 skng nih pas tuka dot dot,eh dot com =(

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  4. nak kn tkr dot com gak la gini..huhuhu

    BalasPadam
  5. laju betul akak ni. itulah kelebihan orang yang blogging tak putus macam kak ina hehe. tabik kat akak ranking dah makin bagus.

    BalasPadam
  6. wah...jauhnya beza dengan saya..hehe


    ..agak pening baca bahasa indon itu..hehe

    BalasPadam
  7. Congratz akak..chaiyok2...teruskan usaha....

    BalasPadam
  8. tahniah aunty,truskan berblogging :)

    BalasPadam
  9. hebat kak ina...ni yg kne blaja bnyk ngn kak ina ni!

    BalasPadam
  10. lagi 2,3 bulan tu, naikla pr akak.
    tahniah ya akak!!

    BalasPadam
  11. selalu dgr blogger citer fasl ni,xtau sgt

    BalasPadam
  12. tahniah kak ina..thanks jugak banyak refferer dari kakinakl.com masuk ke cikmin.com.. :)

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...