OOO

Selasa, September 28, 2010

Say NO to click Fraud-Nuffnang Bagi Amaran

 Amaran dari Nuffnang

Kami telah memperhatikan bahawa kumpulan tertentu telah terlibat penipuan klik, yang ditakrifkan sebagai mengklik iklan BPK sengaja hanya untuk menghasilkan pendapatan bagi pemilik blog. Kami memahami bahawa sebahagian daripada anda mungkin hanya cemas tentang pendapatan beberapa pendapatan sampingan dari memaparkan iklan banner, namun tidak diketahui bahawa ini sebenarnya melanggar Terma & Syarat dalam Seksyen 6.
 

Diantara beberapa tindakan yang merupakan penipuan klik adalah;
- Mengklik iklan blogger lain dan meninggalkan komen di belakang meminta / mengisyaratkan kepada pemilik untuk mengklik iklan mereka kembali
- Meminta bantuan pengunjung blog 'untuk mengklik iklan
- Mendaftarkan sejumlah besar blog dan klik iklan di masing-masing
- Berulang kali beralih ke IP yang berbeza untuk mengklik iklan sendiri

Iklan Banner ruangan yang dibeli oleh pemasang iklan untuk mempromosikan kempen iklan mereka. Iklan hanya seharusnya diklik jika penonton tertarik untuk mengetahui lebih lanjut tentang kempen iklan, bukan untuk maksud mendapatkan wang tambahan. Hanya klik iklan banner untuk tujuan mendapatkan wang tambahan akan membahayakan keberkesanan kempen. 

 Ini mungkin kelihatan tidak berbahaya, tetapi manfaat penipuan klik tidak ada dalam jangka panjang kerana perlu situasi ini memburuk, frekuensi kempen iklan mungkin dikurangkan secara signifikan sebagai pemasang iklan akan selektif untuk hanya beriklan di blog tanpa nota penipuan klik, mengurangkan jumlah ruangan iklan yang tersedia untuk pengiklan.


Sistem kami mampu menjejaki tindakan yang disebutkan di atas, yang didokumentasikan dan jika perlu, akan digunakan sebagai bukti untuk tujuan undang-undang. Di masa lalu, Nuffnang telah diskors dan melarang pelbagai individu dan kumpulan untuk terlibat dengan kesalahan ini.  


Namun, kerana jumlah blogger yang terlibat dalam penipuan klik telah berkembang dalam tahap yang membimbangkan dalam komuniti kami, kami terpaksa harus lebih waspada untuk membawa ini berakhir. Kami akan mengambil tindakan yang diperlukan untuk menjaga high blog dan ruangan iklan yang tersedia untuk pengiklan sehingga anggota masyarakat yang lain tidak terpengaruh oleh mereka yang terlibat dalam penipuan klik.


Kami menyedari bahawa banyak Nuffnangers mungkin tidak menyedari bahawa mereka tidak sengaja mungkin terlibat dengan penipuan klik, oleh kerana itu kami meminta anda membantu kami menyebarkan berita. Jika anda mengetahui adanya teman-teman anda atau Nuffnangers lain yang telah terlibat dalam tindakan semacam itu, kami sangat menghargai jika anda baik boleh mendidik mereka di bahaya terlibat dalam aktiviti penipuan klik.


Untuk tau lebih lanjut sila ke nuffnang

p/s akak translate kat google ajer..nak tenguk dalam bahasa inggeris gi ajer ke situ.

Ingatlah pesanan dari nuffnang ni.  Tiada jalan pintas nak senang.  Tu sebab ada blogger yang dah dapat email dari nuffang.

11 ulasan:

  1. Kisah lama dulu .. dulu ramai geng menipu dengan menwujubkan kumpulan untuk u klik i klik back. padan muke bila Nuffnang delete account bagi yg terlibat. Tak baik menipu..


    Regards,
    Mr J
    www.pengeRindu.com

    BalasPadam
  2. salam kak

    saya pon tak pasti sama ade terjebak..InsyAllah saya tak rasenya

    btl tu kak,tiada short cut untuk kaya

    dulu nuffnang penah bagi amaran juge kan?

    BalasPadam
  3. dah start balik geng klik2 iklan nuffnang ni. hehe.. mesti org baru atau org yg x serik2 lagi..

    BalasPadam
  4. mmg, byk betul blogger wat camtu, agak annoying la.. >.<

    BalasPadam
  5. click citer lawok ajer....jgn marerr..

    BalasPadam
  6. entahlah..setakat ni mmg tak berminat nak fake klik..sy hanya klik kt blog sesapa je bila ada iklan yg sy mmg nak tau lebih lanjut...tak guna dok suruh2 ni bukan org buat pun..tq kak ina for sharing this

    BalasPadam
  7. oh oh.. betul jugak kan.. tq kak ina..

    BalasPadam
  8. ye lah. nak-nak yg tulis kat shoutbox:"Klik Dg".. "Jalan2 nampak Digi..".. aihh

    Hit me~

    BalasPadam
  9. betul la kak ina, takde short cut untuk senang...

    BalasPadam
  10. saya dah lama tau benda ni. tu sebab saya x tulis dah klik / klik nuff atau mari klik nuff saya dah. di blog saya atau kawan². takut di ban. kalau saya masuk tu paham² sudah le ye

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...