OOO

Khamis, Ogos 24, 2017

Pengasuh atau Taska

Assalammualaikum dan salam sejahtera

Semua ibubapa hendakkan yang terbaik buat anak anak mereka terutama bagi ibu yang berkerjaya. Bila anak pertama lahir, masa dalam perut lagi ibubapa yang berkerjaya akan mula cari pengasuh untuk bayi mereka.

Macam akak dulu masa anak pertama, alhamdulliah duduk dengan mak sebab kami berpisah secara jarak jauh.  Mak jaga sampai umur 6 bulan, pastu akak buat keputusan berhenti kerja sebab dua periuk dan pelbagai sebab.

Sehingga anak ketiga kebetulan pindah balik ke Kuala Lumpur, akak jaga sendiri, bila anak anak dah besar mula rasa kebosanan sebab memang lepas SPM akak dah bekerja.

Bila lahir anak ke empat dan ke lima, akak pindah rumah dekat dengan rumah mak di Gombak.  Kadang kadang mak ke rumah akak, kadang kadang akak hantar anak ke rumah mak.



Bila time Yana yang tinggal di Batu Pahat, terpaksalah cari pengasuh kat area rumah dia.  Alhamdulliah dapat pengasuh yang usia dalam lingkungan 50 an yang menjaga ke dua cucu dengan baik.๐Ÿ˜Œ

Jika hantar ke pengasuh jangan berkira sangat sebab kalau di ikutkan berapa RM lah yang kita bayar 1 jam.  Jangan anggap mereka sebagai orang luar, anggaplah masa saudara kita.๐Ÿ˜

Nasib baik juga cucu-cucu dari anak pertama besan akak yang jaga.  Lega rasanya bila cucu-cucu dapat di jaga dengan baik.

Akak...hermmm... jaga anak anak dan suami ajerlah๐Ÿ˜š


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...