OOO

Khamis, Oktober 15, 2009

Jadi Pemandu Pelancunglah Pulak

Semalam dah janji dengan amy nak gi ke bbb.(bandar baru bangi)....tapi hujanlah pulak dari malam...jalan pun jem gilerlah dibuatnya...ingatkan nak keluar awal ...tapi fikirkan jem orang nak gi kerja..akak start enjin nak kul 9.00 lebih...nasib baiklah dah clear sikit...akak sampai kat mono titiwangsa dak amy dah ada...zzzzzom ke bandar baru bangi lagi..

kesiankan dia tak ada transport nak gi ke sini...kalau naik teksi...parahlah dibuatnya...dia nak sangat jumpa dengan member myr...

ikutkan malas nak buat lagi biskut raya..tapi kesiankan si amy ni..takut kempunanlah pulak..kang jadi apa-apa ..sape yang susah..family dan hb dia yang susah..betul tak??dia nak tart nanas 100 keping..nasibbaiklah mood R ada sikit...dalam kereta dia dah kunyah biskut ni....sedap ke amy???chewah akak promote biskut sendiri...

walaupun dah 3 kali gi umah umi e ni..akak tak cam jalan..mula-mula..anak lelaki akak bawak..kemudian akak follow dia minggu lepas..kali ni carilah sendiri..nasib baik tak sesat sangat...salah simpang ajer..tenguklah kucing kat umah umi ni...jinak sungguh..

sebelum tu makan biskut raya ..ada lagi biskut raya dia..

tenguklah minah ni..kat dapur umi e pun dia nak .gediksss jugak...best ooooo kuah nasi dagang umi....

tak lama eenat (betul ke nama dia..syafinaz kot)..sampai....mereka dah pernah jumpa sebelum ni... apalagi berpeluk-peluklah perempuan 2 orang ni.rajin sungguh dia  buat roti jala, kuah durian dan kueh lapis..

.akak first time jumpa eenat ni..member baru dalam myresepi...tak kenal pun dia..tapi peramah sungguh..

anak dia ni 3 orang ..semua lelaki...aduhai..

 posing lagi ..agaknya kalau mereka main alat ni mesti hiruk pikuk di buatnya...

tak lama siti datang..lagilah havoc dibuatnya..

makanan yang tersedia..rajin umi buat nasi dagang..amy makan sampai bertambah..sedaplah tu..siap mintak bawak balik lagi...


klik kali pertama..tuan rumah tak ada......dia jadi camerawomen

kali ni giliran tuan rumah pulak..


lepas kenyang makan...ambil gambar lagi.....semua senyum sebab..perut kenyang..suker hati..


lepas makan amy dan eenat gi ke nilai 3....pastu singgah beli barang lagi......akak lepak kat umah umi..umi keluarkan harta karun yang di beli tahun 2004....baru nak bukak....cantik tau..dari uk lagi..ni..keluaran tahun 30..an...kalau tak silaplah.....apasallah dia tak bagi akak satu...
 
lawakan...
 
selain dari hobby kumpul benda ni...umi suker jugak kumpul fm..penuh pintu peti sejuk
 
pastukan dia suker kumpul ni

 
bila nak keluar balik dari situ...akak sesat kau...pusing-pusing..tak jumpa papan tanda tulis highwayplus...sabo ajelah ye amy...lelama jumpa jugak jalan nak keluar tu..kami nak gi umah member lagi satu...dia pun teringin nak jumper dengan si amy ni..
 
wah zie dah siapkan mee kari...sedap tau..amy makan sampai ketatlah perut..zie kata dah berapa kali dah dia hangatkan kuah..kami tak sampai-sampai..salahkan amy ye zie..akak tak bersalah....
 
tertunailah hajat di hati zie nak bertentang mata dengan amy ni...dia tunggu dari tengahari..ingatkan lepas makan kat umah umi nak terus gi ke puchong...dah amy jejalan sampai ke nilai..sampai kat umah zie nak dekat pukul 4.00 petang...

bersama pemandu pelancung

entah apalah yang di cari zie dan amy...terbongkok-bongkok zie cari ..apa ke bendanya..tanyalah mereka berdua..nak balik ajer...zie tahan..belum puas borak...akak risau cik abang balik akak tak ada kat rumah..nasib baiklah nak balik ke kl tak jem...lepas hantar amy kat monorail titiwangsa akak pecut balik umah...nasib baiklah suami akak boleh balik.....

Kepada semua...macam biasa akak minta maaf ye..jika terkasar bahasa ...masa bergurau senda...lepas ni kita lehlah jumpa lagi raya tahun depan...memang tahun ni akak beraya sakan...dan buat amy semuga selamat sampai ke german semula..akan berangkat pada malam esok...hati-hati di negara orang..

3 ulasan:

  1. hehehe...puas sungguh akak beraya ngan teman bloggers eh!! meriah!!

    BalasPadam
  2. Alamaks kesian u.. jadi driver pulak... XD
    Btw, nanged ya post on innit and also clicked on ya ads here already... ^^

    BalasPadam
  3. salam ain..memang meriahlah rayer kali ni..seronok ...

    hai kennee..yelah i yang bawak kereta..jadi kenalah panggil driver aka pemandu pelancung

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers