OOO

Khamis, November 05, 2009

Ayam Goreng Mamak (mamak fried chicken)



Resepi ayam lagi..jangan marah ekkkk...kali ni ternampak kat blog alongroz...resepi asal dari rumah Puan Hanieliza...along copied dari rumah Noreen's...akak copied dari rumah alongroz....puas resepi ni jejalan ek dari rumah ke rumah...bila goreng bau wangi...tak sabar nak meratah....terima kasih Puan Hanieliza ye

Bahan-bahan:
1 ekor ayam - dipotong ikut suka
1 sudu besar rempah kari
1 sudu besar lada sulah
1 sudu kecil kunyit serbuk
daun kari secukupnya
garam secukup rasa


bahan2 kisar:
3 ulas bawang putih
3 biji bawang merah
5 tangkai cili kering
1 inci halia
 

cara:

  • gaulkan ayam dengan semua bahan
  • perapkan selama 1/2 jam atau lebih
  • selepas itu gorengkan sehingga garing dan keemasan
  • hidangkan panas2 dengan nasi lemak atau nasi putih

4 ulasan:

  1. ayam goreng mmg menjadi kegilaan di rumah saya.hehe

    BalasPadam
  2. aku kalo grg ayam mmg letak rencah cam gini
    tapi xtau lah pulak nama nyer
    aym grg mamak

    BalasPadam
  3. salam ain..samalah kat umah ni..


    salam momguess...manalah akak tau..klu kat resepi dah tulis cam tu...



    salam qistina's...memang sedaplah..nanti kalau rajin lehlah buat ye..

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers