OOO

Isnin, November 21, 2011

Kita Bakooo

Bakar ikan talapia kat Felda Pasoh rumah adik ipar sebelum pulang semula ke KL masa hari raya haji dulu.  Dorang gi beli kat orang yang ada ternak dan jual ikan ni kat situ.   Segar dari kolam mestilah tak sabar nak merasanya.
Kanak-kanak riang...habis di kerjakan kereta sorong pak uteh dia...
Masing-masing tengah sabar menanti ikan masak..
 Imran sibuklah nak hidupkan bara api dengan pinggan...dah lapar agaknya
Ikan talapia ni besar sungguh...seram gak tenguk masa ikan ni berenang dalam kolam..dah macam rupa ikan kaloi..kelakar tenguk muka anak buah akak ni...
ikan besar dah masakkkk
seram gak nak jamah ikan sebesar ini..akak makan ikan yang kecik ajer
dah habis first round..kena tunggu second round...tuan rumah tengah 
memantau ikan yang sedang di bakar.
Bakar kertas/buku sekolah agama  Ira dan Imran kat umah...habis bersepah habuk bila di tiup angin...bakar dalam pasu ajer sebab akak duk kat tingkat 2...malas nak turun bakar kat bawah

3 ulasan:

  1. boleh tahan besar ikan ni kak.. tak pernah pulak rasa ikan talapia bakar ni.. goreng selalulah

    BalasPadam
  2. Makan ramai-ramai ngan famili memang best la kan....

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers