OOO

Jumaat, Februari 24, 2012

Me and Maggi

Orang kata makan maggi bebanyak tak elok untuk kesihatan..macam-macam cerita yang akak dengar dari dulu hingga sekarang.

Tapi entahlah, walaupun banyak yang bercerita macam-macam, kami memang suka makan MAGGI.  Anak akak kalau masak boleng ajer camtu..tapi kalau akak masak terutama untuk suami mesti bubuh macam-macam sebab hb bising kalau masak camtu ajer.  Siap nak ikan bilis, bawang, sayur dan telur.

Akak dan maggi tak boleh dipisahkan, tapi taklah makan setiap hari dan setiap masa.

Masa kami kecil dulu mak memang ada gak beli maggi, pasal masa tu rasanya tak banyak brand yang lain. Harga pun baru berapa sen tak macam sekarang ni...tapi taklah mahal sangat kan.  Kalau kita orang kelaparan  selalunya tengah malam, mak akan masak MAGGI untuk kami.  

Ala bukan susah sangat nak masak pun  dah tentu ayat cepat di masak sedap dimakan korang selalu dengar kan dalam iklan MAGGI samada di radio ataupun di tv. kalau malas just tuang air panas, pastu tutup.  Memang senang nak buat.
Pakai skarf ajer masa tingkatan 5..2 orang tu adik angkat...
masa zaman akak suka bebeno berangkat-angkat ni.
Teringat dulu masa duk asrama, bekalan MAGGI memang ada dalam locker.  Walaupun tidak dibenarkan mengguna water heater sebab warden takut dorm terbakar padahal takut bil elektrik melambung tinggi.

Kitaorang satu dorm collect duit  beli kongsi pakai satu dorm, kenalah pandai sorok sebab kalau di tangkap memang haru biru dibuatnya.  Tak taulah ada lagi ker idak benda tu zaman sekarang ni.  Kalau sape yang sezaman dengan akak mesti tau camner rupa water heater yang panjang tu kan.

Sape yang kelaparan akan guna alat tu untuk panaskan air dalam bekas pastu masukkan maggi dan serbuknya dan terus tutup bagi kembang.  Kadang-kadang ada gak kawan yang mengecek..kita bagi gaklah..almaklumlah kalau duk asrama kedekut memanglah tak ada geng.
 
 Ira tak pandang kamera...kelaparan gamaknya
Walaupun orang kata macam-macam tapi kami makan gak maggi sekali sekala.  Yana kalau  balik ke India pun bawa bekalan MAGGI gak sebab tekak dah biasa dengan jenama ini..sekali sekala lepas gian.
Semua anak akak hantu MAGGI..tapi taklah makan setiap hari,tu dah kira tahap malas tahap gaban.  Masa ni anak-anak belasah MAGGI di Petronas kat highway..Yana yang nak makan sangat..nak lepas gian katanya.  Imran ambil brand MAMEE

Mungkin ramai yang suka makan MAGGI, tentu ada pengalaman macam akak juga kan

13 ulasan:

  1. suka maggi kari dan tomyam..dush2..lapar plak petang2 ni

    BalasPadam
  2. Maggi mmg akan dibeli kalau shopping barang2 dapur.. bila2 terasa nak makan masak tu pun kira okey..

    Mmg zaman sekolah popular kan beradik2 angkat gitu.. :)

    BalasPadam
  3. Makan maggi kalau kat rumah sedap. tapi, bila kat asrama kalau makan hari-hari nak muntah je kalau bau maggi. Sekali-sekala takpe.

    p/s: masa zaman saya pun ramai lagi yang berangkat-angkat.

    BalasPadam
  4. js suka maggi kari..kalau terasa lapar time balik kg mesti singgah kt petronas sbb nk mkn maggi...hehe..

    js mmg hantu maggi...kihkih..

    **salam kenal kak, kalau sudi jom singgah blog js..hihi

    BalasPadam
  5. mee magie cepat di masak sedap d makan...eh..betul ker lagu tu?....

    BalasPadam
  6. mmg gitu lah klu duk asrama kan kak..
    tuang air panas..masuk perencah..pastu tutup je..klu lupa maggi pon bengkak..hihi

    BalasPadam
  7. Stok maggi kat rumah skejap saja habis dek ank2.

    BalasPadam
  8. heee tgh mlm bila lapar mmg akan cari maggi dulu baru cari roti hahaa. mmg syok mkn maggi ngee.

    BalasPadam
  9. Kak INA, saya masa kat kampung dulu makan megi sorok-sorok, sebab mak saya tak suka. Macam2 dia kata sebab tak elok kesihatan lah.

    Suami saya pun kalu tingin nak makan megi, mesti soh saya masak. Boh macam2. Tak suka “kosong” camtuh jer

    Meggi ni sedap bila makan time hujan, kan Kak INA?

    BalasPadam
  10. betul tue kak...zaman saya pun ade gak guna batang rod heater u buat masak meggi or air panas...hehehehe

    BalasPadam
  11. Kak ina, ummi pun ada heater yg bergelung kat bawah tu masa duk asrama sekejap. Memang bli utk masak air dan maggi tapi kena sorok2 jgk takut kena rampas.

    BalasPadam
  12. makan megi kalau jemu makan nasik.

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers