OOO

Sabtu, September 29, 2012

Sukaneka Tepi Pantai Kampung Salang, Pulau Tioman

Assalammualaikum


Sukaneka ni tak ada dalam program..buat last minit..
Acara rebut jajan..pandai budak tu..dia ambik jajan masuk dalam baju..Imran pun masuk juga.  Budak kecik yang tak pandai mak dan ayah sibuklah tolong kutip..kang kalau tak dapat..anak melalaklah pulak...tak apalah kan..
Acara paling kelakar
Bawa kelapa celah kangkang
Ashiklah terjatuh kelapa sebab bukan senang tau..

 
 kalau pakai trek lain payah sebab licin
sakit perut gelak...

 
 acara tarik menarik guna pelepah kelapa 
 
 Wah Firdaus tak sabar nak tarik
 Lagi kelakar tenguk gaya peserta..ada yang tergolek..ada yang tertonggeng..orang Cina dan India ni pure dari sana..dorang memang tak tau nak main permainan ni.  

Akak masih kecik pernah gak main tarik pelepah kelapa ni..seronok tapi tak tahan tang punggung..sakit kannn terutama bila kena tarik atas batu batan.
Mula-mula Firdaus tarik sepupu dia..no satu..tapi bila kena tukar giliran ..memanglah tak larat anak buah akak nak tarik anak akak yang sehat bugar ni..kah..kah..kah..puas akak gelakkan anak sendiri
Imran tak sabar nak main tarik kelapa dengan gelung rotan..yang best Imran dapat no 1
 
 Mat Salleh pun tenguk gak
lari dalam guni
 
pecah belon
Akak masuk acara tiup belon..
 
senang tak yah lari sana lari sini

1............2..............3...........tiuppppppppppp
fuh...fuh...fuhhhh..kalah ..sebab belon akak pecah

Acara terakhir..tarik tali..kumpulan lelaki lawan kumpulan perempuan
 

Yang best..geng perempuan di tolong oleh mat salleh dan anak akak Firdaus..akhirnya geng ni yang menang..

Kalah menang belaka kira..apa yang penting..kerjasama..





8 ulasan:

  1. kak ina, kalau main tak enjoy, nak stress stress, maka bukan lah nama nya SUKAneka lagi kan....

    BalasPadam
  2. hehehe,seronok

    ade panggil panggail tarik upeh kalau tak silap

    BalasPadam
  3. Rindu nak ke Tioman, zana dah 2/3 kali ke sana, memang tak jemu.
    Game senang2 mcm ni pun boleh letih satu bdn kan kakIna?

    BalasPadam
  4. best ni... masa bersama family yg penting.....

    BalasPadam
  5. lamanya x dtg sini...seronok bercuti kt kg salang

    BalasPadam
  6. pantai kat situ ada lumpur jugak ya?

    BalasPadam
  7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  8. bagus idea sukaneka ni. terbaik!

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers