Korban Membawa Rezeki

Tawaran Hebat

Lazada Malaysia

Isnin, Disember 17, 2012

Akak Bakal Mendapat Menantu

Assalammualaikum
Ada ker yang tertunggu-tunggu N3 akak ek.

Terima kasih buat semua yang sudi memberi komen N3 semalam.
Selalu ikut orang gi majlis camni..bila tiba majlis sendiri barulah terasa debaran di hati.
Akak dan suami pergi merisik gadis idaman hati anak lelaki pada hari raya yang lepas.  Kata sepakat telah di pilih pada 15hb. Disember 2012 akan diadakan majlis pertunangan.
 Semua muka serius mendengar perbincangan 
kedua belah pihak termasuklah akak.  
Tak leh campur beb..cuma dengar ajer
terima kasih abang ipar yang mewakili kami berdua 
bersama adik dan suami kak intan
cincin pertunangan
sepersalinan pakaian
Cupcakes hantaran dari Ruby salah seorang blogger yang akak pernah kenal dah lama dah.
 Sirih junjung dalam bakul..suka akak tenguk..semua hantaran 
adalah hasil kerja tangan Kak Intan
Terima kasih  Kak Intan
 Hantaran dari pihak perempuan
 tuala
 kek red velvet yang sedapppp
 coklat sedap
wangi wangian
 buah
 sirih junjung (cilok dari fb tunang anak)
5 dari pihak kami dan  7 dari pihak perempuan
alahai tak berapa nampak cincin pertunangan ni
Oleh kerana anak akak ni cucu sulung..akak suruh mak akak sarungkan cincin pertunangan. Teringat arwah abah yang teringin nak melihat majlis pertunangan cucu pertama beliau tapi apakan daya. Al fatihah buat arwah abah.
 cincin pilihan mereka berdua
 Untuk kenangan..tersenyum simpul
 Kakak kesayangan
 Ipar duai
Anak saudara belah akak..kebetulan ada pula yang pakai pink
kakak ipar  dan adik ipar bersama anak-anak
Makan time..Wah tersenyum gembira mereka ni semua
 
Alhamdulliah bermacam juadah yang di sediakan buat kami.  
Terima kasih kepada semua yang hadir..maaf jika ada yang terkasar bahasa
Tersenyum lebar anak akak sebab dah tertunai hasrat dihati..
ok anakku..mulai sekarang jangan membazir duit tak tentu pasal.  Cepat-cepat penuhkan tabungan jika nak cepat naik pelamin.

Doakan yer agar semua urusan seterusnya akan termakbul dan di permudahkan olehnya.

p/s dah mula pikir macam-macam ni..biasalah hati seorang ibu yang pertama kali nak terima menantu..teruja bebbbb.

98 ulasan:

  1. selamat bertunang utk anak akak...cntik tema tung die,kaler pink..feveret kaler sy hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih mimie..akak pun like kaler pink tu

      Padam
  2. Assalamualaikum Kak Ina.
    Alhamdulillah dan tahniah!!! Tak lama lagi nak dpt menantu dah. Ikat berapa lama tu? Majlis tu nti mesti grand abis sbb akak adalah blogger tersohor. Siapa yg tak kenal Kak Ina...kan?
    Ooooo...yg Kak Intan buat kaler ijau tu utk Kak Ina rupanya. Simple dan sgt cantik. Saya pun dh beberapa kali ikut majlis meminang ni (adik2 hubby) dan memang berdebar2 jgk.
    Apa2 pun, tahniah sekali lagi. Moga jodoh mereka berpanjangan hingga ke jinjang pelamin dan hingga ke hujung nyawa. In shaa Allah....

    BalasPadam
    Balasan
    1. mualaikumsalam azita
      terima kasih..ala akak cuma blogger picisan ajer. Ikat satu tahun. amin

      Padam
  3. salam kak ina, thaniah.. sb bakal dpt menantu x lama lagi. Moga segalanya dipermudahkan.., cntik hasiltangan kak intan, bagi yg belum brpngalaman menerima menantu mmg penuh dgn debaran.. tapi insyallah.. moga segalanya berjln dgn lancar hendaknya dan pasti juga ramai jmputan nanti ya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. mualaikumsalam kak am. amin amin amin
      memang puas hati dengan hasil tangan kak intan

      Padam
  4. Tahniah kak ina. Melangkah ke fasa yang baru. Jangan lupa jemput bila buat majlis besar nanti.

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih hazila. Insyallah akak jemput nanti..jangan tak datang pula yer

      Padam
  5. alhamdulillah..tak sabar rasanye nk tunggu majlis besar tu nnti..moga semuanya berjalan lancar ye kak ina..

    BalasPadam
    Balasan
    1. amin..lama lagi inahar..setahun tapi pejam celik pejam celik ..cepat ajer masa berlalu kan

      Padam
  6. Tahniah ina.Akak blom ada pengalaman lg pergi meminang kerana kedua dua org anak yg dah kawen tu semu pompuan.

    Jd pihak lelaki mesti lebih febarannya kan hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih cik manggis. anak lelaki akak tu lama lagi kan..rasanya kalau anak perempuan nak di pinang lagi hebat debarannya.

      Padam
  7. tahniah kak ina...bakal dpt menantu cantik...
    semoga berjalan lancar ye..

    BalasPadam
  8. Salam Kak Ina KL,

    wahhh TAHNIAH kak...tak lama nak makan nasi minyak pulak...berapa lama mereka bertunang kak? bila nak adakan kendurinya tu? hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. mualaikumsalam azzah...ikat 1 tahun..

      Padam
  9. semoga dipermudahkan segala urusan kelak dan hubungan dua keluarga semakin rapat

    BalasPadam
  10. Tahniah kak ina:-) senang la tugas kat dapur nnti...

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih zana..skrg ni org pempuan ramai yang gi kerja..nak bantu camner

      Padam
  11. salam kak.ina... wahhhh tahniah kak bakal dpt menantu.. nanti jgn lupa jemput kita ye! lama dah tak jumpa.. hihihihi.... lawo hantaran kak.intan buat! suke3

    BalasPadam
    Balasan
    1. mualaikumsalam hana
      terima kasih. insyallah akak jemput nanti..jangan tak datang udahlah.
      memang lawo hantaran tu kan

      Padam
  12. bakal dapat menantu perempuan la ni. hehe..

    BalasPadam
  13. Salam kak,

    Semoga semuanya berjalan lancar dan cepat2 dapat menantu.. Tahniah pada akak dan anak bujang akak.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. mualaikumsalam bella
      amin..terima kasih bella..lama tak jumpa

      Padam
  14. tahniah kak.. pasni makan nasi minyak pulak

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih andyshariz..tak semestinya nasi minyak..mungkin
      nasi tomato ataupun nasi ayam :)

      Padam
  15. tahniah,bakal dpt menantu...majlis nnt jgn lupe jemput tau :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih fiza..insyallah akak jemput yer

      Padam
  16. Tahniah Kak Ina. Kak Ina ni bakal mak mertua cemaner? Garang x? Hehehe :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih ezna..muka ajer nampak garang tapi hati beb

      Padam
  17. tahniah kak, tak lama lagi bermenantu lah ya

    BalasPadam
  18. Assalamualaikum Kak Ina, Alhamdullilah Tahniah buat Akk sekeluarga ye...hantaran kedua belah pihak cantik belaka...bakal pegantin pun dua2 sempadan...seronok negok semua happy...tahniah sekali lg...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mualaikumsalam Sheila
      terima kasih sheila

      Padam
  19. Tahniah kak ina bakal menerima orang baru.. debaran fasa pertama dah hilang, tunggu fasa selanjutnya pulak hehe...agak2 bila tu kak ina?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insyallah tahun depan bulan disember..terima kasih misz_eyza

      Padam
  20. Alhamdulillah tahniah ye kak bakal dapat menantu :D

    BalasPadam
  21. Alhamdulillah kak, tahniah sgt2.. xlama lagi akn bertambahlah anggota keluarga akak ya,

    to pasangan : semoga pertaliannya ini kekal hingga ke jinjang pelamin dan ke akhir hayat hendaknya. semoga menjadi pasangan yang soleh n solehah. ^^ comel menantu akak..

    bukan maen tersenyum lebar si teruna tu ya..hehehe..walopun baru hbs mjls ptunangan ni mesti kak ina da berdebo2 dok kalut piker pasal bunga tolo, kotak gula2..hidangan apa nak disajikan..ehehe

    sronok kan kak, semoga akak terus bahagia.. psst! nti jgn lupe jemput ye.. :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih love
      amin amin amin..doakan yang terbaik untuk mereka berdua
      insyallah akak jemput nanti..jangan tak datang udahlah

      Padam
  22. Tahniah akak!
    Lepas ni dah dpt menantu, boleh timang cucu plak yer =)
    Happy for you..

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih nadia
      cucu...lama lagilah..:)

      Padam
  23. tahniah kak!sama padan ensem dan cantek ke duanya

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih bibu
      alhamdulliah bila kamu kata camtu

      Padam
  24. tahniah kak...
    tak lama lepas tu bole exited timang cucu pulak. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih cinderella
      ooooo lama lagi nak timang cucu..nikah pun idak lagi

      Padam
  25. Alhamdulillah,tahniah akak utk sekeluarga

    BalasPadam
  26. Tahniah buat Ina sekeluarga...lebih2 lagi pada org bujang yg sedang berdarah manis tu..bila agaknya nak menjamu nasi minyak

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih anie..insyallah bulan disember tahun depan

      Padam
  27. anak saudara akak pun lawa-lawa jugak yea...hehehhee

    BalasPadam
    Balasan
    1. amboi hazman ni..boleh tahan ek kamu ni

      Padam
  28. Tahniah..Sporting lah dapat mak mertua macam akak ni. Hehhe

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih mummy akmar..mana kamu tau akak ni sporting ek :)

      Padam
  29. Tahniah kak Ina. Dah nak dpt menantu. Next year insyaAllah dpt cucu plak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih lydsunshine..cucu lama lagilah :)

      Padam
  30. tahniah kak ina, lepas dapat menantu nanti boleh la dapat cucu plak...hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih mrs kayrul..tggu anak nikah dulu baru bervangan nak dpt cucu :)

      Padam
  31. tahniah kak ina...mesti banyak nak prepare...1st time kannnn...kene rancang dari sekarang kak...hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. tahniah untuk anak akak, akan datang nie nanti dah boleh lah persiapan timang cucu hihihi

      Padam
    2. terima kasih siti nadira..tulah psl..fikiran ni dah pikiq mcm-mcm



      terima kasih farah..nanti anak dah selamat nikah baru pikiq psl menantu pulak :)

      Padam
  32. Assalamualaikum K.Ina cayang...sori kita baru singgah, 2 hari cuti x online pun...bz sesangat. Tahniaaaahh buat k.Ina cayang...waaah besar jugak majlis walaupun baru bertunang je...Alhamdulillah dah selesai satu bab kan... Aah suh anak bujang save duit banyak2 sikit, nnt leh wat makan2 sedap2 punyer...hehe. Jangan lupa jemput aaaii masa kenduri kahwin nnt taaaauuu... ^___^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mualaikumsalam ummi cayang
      Terima kasih yer ummi..insyallah akak jemput kamu yer
      Jangan tak datang tau

      Padam
  33. tahniah akak.... dah nak bertambah family akak nanti, mesti menantu akak hepi jer sebab mak mentua femes n fofular di blog.... jangan lupa jemput kenduri yer....

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih mama sharidz..
      ala akak cuma blogger biasa ajerlah
      Insyallah akak jemput..jangan kamu tak datang sudahlah

      Padam
  34. tahniah akak dan juga tahniah pada anak akak.

    Olala!!!, nanti dapatlah makan nasi minyak kak ina..hehe.

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih ummiross
      nasi minyak ker? mana tau akak tukar nasi hujan panas pulak nanti

      Padam
  35. tahniah kak ina.. Cantik bakal menantu....

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih kronik 0102
      cantik..alhamdulliah :)

      Padam
  36. Alhamdullillah.. selamat bertunang..dan selamat menerima menantu..In sha allah

    BalasPadam
  37. Wahhh... Nk terima menantu...
    Mmg kena simpan duit la kalo nk cepat kahwin. Agak2, gilang gemilang x kenduri cucu sulung?

    BalasPadam
    Balasan
    1. gemilang? taklah..sbb yang penting akadnya kan mama adam

      Padam
  38. tahniah kak..bakal dapat menantu..
    :D

    gubahan hantaran pun cantik cantik..

    BalasPadam
  39. Tahniah Kak Ina... kita baca entry akak ni, kita pun cam teruja je... sket lagi nak leleh.. airmata bahagia you... hehehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. alahai mamafami..akak pun cam nak leleh airmata bila kamu tulis camni.
      bukan air mata sedih tapi gembira

      Padam
  40. Amin.Tahniah kak ina, bakal dapat menantu. :)

    BalasPadam
  41. tahniah kak...jangan lupa jemput orang bentong kat sini ya.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih cikmin
      Insyallah bila tiba harinya akak jemput yer

      Padam
  42. wah...lama tak jenguk kak ina, nak dpt menantu dah rupanya..tahniah utk akak sekeluarga!
    lepas ni start pikir persiapan utk majlis kawen la pulak yer..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...