OOO

Jumaat, Ogos 16, 2013

Beras Jasmine Basmathi King Memang Berkualiti Tinggi

Assalammualaikum semua

Mood hari raya aidilfitri masih ada lagi sebab baru ajer seminggu kita menyambutnya.  Minggu lepas kita semua sibuk balik ke kampung menziarahi ayah dan ibu serta sanak saudara tercinta  yang lama dah tak jumpa.
Adik beradik akak sibuk nak datang beraya kat umah.  Kalau dah berjumpa dah tentu ada makanan yang perlu di sajikan buat mereka semua.  Dah tentu kena masakkan sesuatu yang sedap buat anak saudara yang ramai.
 
Kebetulan ada stok Beras Jasmine Basmathi King kat umah.  Bila ada beras panjang ni mesti kena buat nasi sedap kan

Beras Jasmine Basmathi King memang istimewa kerana berasnya memang panjang.  Teksturnya  yang halus serta mempunyai aromanya yang tersendiri.

Beras Jasmine Basmathi King yang paling mahal dan berkualiti tinggi hanya di tanam di Punjab tau.  Selepas di masak saiznya akan berkembang dan mempunyai tekstur yang halus dan di gemari oleh semua orang.


Sesuai untuk masak nasi briyani, nasi tomato, nasi ayam, nasi kandar, nasi serai dan macam-macam lagi nasi yang sedap, kalau  masak biasa pun sedapppppp.

Kalau Anda Bijak Bistari...Cer teka..cer teka...
Akak nak masak apa resepi apa  guna Beras Jasmine Basmathi King untuk menjamu adik beradik dan anak saudara akak bila mereka datang beraya nanti?


17 ulasan:

  1. Nasi serai pun boleh kak.. panjang2 yea berasnyaaaa

    BalasPadam
  2. kak jie, saya tunggu masa je nak merasa masakan kak jie.. bile ye..bile ye...hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahaha.. kak ina ni, sy dah mabuk nasi briyan ni

      Padam
    2. ha ha ha sabar ajerlah kamu ni kujie..

      Padam
  3. Nasi beriyani..♥.sophiea yoshiki♥

    BalasPadam
  4. Kalau akak masak nasi bukhari pun menarik gak.... tapi kalau YANA yang buat lagi bagus....hehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak habis-habis dengan yana ajer kamu ni ek hazman

      Padam
  5. Nasi tomato pun sedap kak..

    BalasPadam
  6. Harituh buat nasi minyak guna beras ni.. sedap.. kalau nasi arab pun sedap..

    jom baca : Ninetology U9 X1

    BalasPadam
  7. Nasi beriani atau nasi tomato.

    BalasPadam
  8. Nasi briyani? Nasi Mandy? Tak nak teka la... nak pi makan kat rumah akak. :P

    BalasPadam
  9. Semua jenis nasi sedap dimasak pakai nasi basmathi king ni

    BalasPadam
  10. akak masak sure licin nasi dalam peruik. selamat hari raya aidil fitri dari BBL


    My recent post : Coolkan Blog Dengan CoolBlog

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum. tahun lepas open house rumah mertua pun pakai beras ni. sangat berkualiti. makan sikit pun dah kenyangg. hehhee

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers