OOO

Jumaat, April 27, 2012

Mereka Perlukan Bantuan

Assalammualaikum dan selamat pagi di hari Jumaat yang mulia.  Bantulah mereka sebab mereka perlukan bantuan dari anda.

PERLUKAN PERHATIAN SEGERA :
Rumah perlindungan Al Nasuha kini didiami oleh lebih 80 penghuni terdiri dari kanak-kanak dan wanita. Bayangkan 2 unit rumah teres 2 tingkat didiami seramai tersebut. Kami perlukan tempat yang lebih selesa dan luas. Hubungi 017-9354323 (UMI)  jika anda ingin memberi cadangan atau sumbangan kearah memberikan tempat tinggal yang lebih selesa kepada penghuni Rumah Perlindungan Al Nasuha

KAMI SANGAT MEMERLUKAN BANTUAN & SUMBANGAN ANDA
Rumah Perlindungan Al Nasuha memberi perlindungan kepada anak-anak yatim, miskin dan terbiar. Kami juga menjaga ibu-ibu tunggal dan gadis-gadis terlanjur. Ditubuhkan atas dasar dan kewajipan bagi mengambil tanggungjawab diatas golongan yang berkenaan. Kami tiada sebarang penaja dan tidak mempunyai penyumbang dana yang tetap.

Oleh yang demikian kami sangat memerlukan simpati, sokongan dan sumbangan dari anda semua. Sila terus hubungi kami untuk sebarang program, jemputan atau sumbangan.

RUMAH PERLINDUNGAN AL NASUHA
No. 5, Jalan GP 3/3 , Taman Gombak Permai,
68100, Pinggiran Batu Caves, Selangor,
Telefon : 017-9354323 (UMI)

Nombor Akaun MAYBANK atas nama PERTUBUHAN KEBAJIKAN ANAK ANAK YATIM AL NASUHA 564829000530

Selain dari wang tunai kami secara tetap sentiasa memerlukan barang-barang keperluan seperti beras, minyak masak, bahan-bahan perencah makanan, sabun basuh, sabun mandi, shampoo , pampers , kertas tisu dan lain-lain keperluan asas.

Bantulah kami , kunjungi lah kami. Hubungi kami di 017-9354323 . Kami sentiasa menanti anda

FACEBOOK http://www.facebook.com/bantukami

Kami sangat berbesar hati menerima sumbangan, sokongan dan simpati dari anda sekelian. Kami sangat berterima kasih dan berharap agar khidmat bakti ini mendapat keberkatan Allah SWT.

Fadilat Bersedekah
1. Dengan bersedekah akan menghilangkan rasa kurang senang golongan yang miskin terhadap golongan yang  berharta dan kaya.
2. Bersedekah akan menimbulkan rasa kasih sayang sesama masyarakat Islam baik yang kaya mahupun yang miskin. Sifat dengki akan hilang.
3.  Bersedekah akan mendatangkan keberkatan. Apabila datang keberkatan dan hilanglah kecelakaan.
4. Bersedekah dapat menghilangkan kesusahan yang dialami oleh orang-orang yang kesempitan.    Ini ,menggambarkan wujudnya sifat saling membantu antara satu sama lain dalam masyarakat.

Tangan Di Atas Lebih Baik Daripada Tangan Di Bawah
Hadith :
Dari Hakim bin Hizam r.a katanya:
”Tangan yang di atas (tangan yang memberi) lebih baik dari tangan yang di bawah (tangan yang menerima atau meminta). Maka kerana itu mulakanlah memberi kepada keluargamu. Sebaik-baik sedekah ialah ketika kaya. Sesiapa yang memohon dipelihara (agar ia tidak sampai meminta-minta) Allah akan memeliharanya dan sesiapa yang memohon dicukupkan (agar ia tidak bergantung selain kepada Allah) Allah akan mencukupkannya.” (al-Bukhari)
 
Sumber

2 ulasan:

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...