OOO

Selasa, Januari 07, 2014

Pertama Kali Gi Kerja Kawin Di Miri

Assalammualaikum semua

Akak dapat jemputan kawin ni bulan November lepas, tapi tak sempat nak pot pet mengenai cara majlis perkawinan di sini.  Sibuk menyediakan majlis perkawinan anak yang pertama dan sibuk gak membeli itu dan ini kat Miri.
Mula mula hairan gak kenapa majlis kat sini mula jam 10.00 pagi, akak kata dengan suami mungkin pagi buat majlis aqiqah macam selalu yang dibuat kat Semenanjung.

Nanti belah tengahari baru jamuan untuk majlis kawin. Kami pun rehat rehat dan mula bersiap selepas jam mencecah pukul 11.30 dan bertolak ke sini dalam pukul 12.00 tengahari lebih kurang..ala macam biasa yang kami lakukan masa kat sana.

Tak jauh pun dari rumah akak, lagi pun guna gps senanglah jumpa.  Hairan gak bila sampai, orang dah kurang..ishh betul ker rumah ni.
Bila suami tanya kat bapa pengantin (sebab pakai baju melayu dan bersamping) memang betul ni umah kawan office dia.  Kami di jemput makan...hidangan lebih kurang cam di sana cuma ada kek lapis sarawak. 
Lepas makan, pengantin sedang berposing, selepas salam pengantin kami pulang sementara saudara mara mereka sedang sibuk mengisi lauk dalam beg plastik.

Tak per, lain kali kalau tulis pukul 10.00 pagi, kami kena datang time camtu, kalau idak jadi camnilah..memang berbeza sungguh dengan majlis perkawinan di sana.

10 ulasan:

  1. lain tempat lain caranya kan kak..bestnya ada kek lapis sarawak.. cantik pelamin dia..

    BalasPadam
  2. bestnye pergi kenduri kat miri..leh tgk2 tpt org

    BalasPadam
  3. salam kenal dan ziarah ... dah follow awak
    nanti follow saya plak '-'

    BalasPadam
  4. Owwhh... memang awal betul la kalu gitu.. tak lama je lepas breakfast pagi kan

    BalasPadam
  5. mula awal balik awal...
    tapi pagi sungguh mcm makan pagi la pulak

    BalasPadam
  6. Lihat pada gambar tidak banyak beza di Semenanjung. Ada kek lapis.

    BalasPadam
  7. Seronok dapat pi kenduri di Miri.. alang2 kenduri kawen.. boleh jenjalan sekali :D

    BalasPadam
  8. awal sangat kendurinya..sian pengantin mesti kena bangun awal untuk siap

    BalasPadam
  9. Kenduri di sarawak mmg start awal dan habis awal. Biasanya 10pg sampai 12 tghari. Kalau yg dibuat si dewan mungkin habis jam 1. Pergi mana2 di sarawak mmg kebanyakannya begitu (untuk kenduri nikah Islam la, bangsa lain berlainan pulak)

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...