OOO

Khamis, November 17, 2022

BILA MATA ADA KATARAK

 Assalammualaikum semua

Bila dah nak masuk 60 tahun mula lah di uji dengan pelbagai masalah kesihatan. 

Ingat dulu akak bawa mak tukar kanta. Nasib baik pernah pot pet pot pet pasal hal ni. 

https://www.kakinakl.com/2011/10/kisah-mak-ganti-kanta-mata.html?m=1

Mak buat kat dua hospital berlainan.

Mula perasan pada tahun lepas bila naik kereta dengan suami tenguk macam ada jerubu. Allahu Akbar terkejut bila suami kata cuaca ok jer. 

Mula rasa bimbang nak bawa kereta takut tak nampak. Pergi ke klinik kesihatan petugas buat pemeriksan guna alar. 

Dia kata tak ada masalah, ajak suami buat cermin mata, manalah tau kan. Bila pakai cermin mata bolehlah baca tapi masalah ada jerubu tak selesai. 

Pergi sekali lagi ke kk dan buat lagi pemeriksan mata. Kali ni baru dapat kesan ada masalah selaput..

Kena gi ke Hospital Putrajaya untuk tindakan selanjutnya. Bermulalah temu janji dengan Doktor. Sekarang ni setiap minggu kena gi hospital. Apa nak buat redha ajerlah. 

Tengah tunggu tarikh nak tukar kanta. Doakan agar dipermudahkan segala urusan akak yer. 

2 ulasan:

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...