OOO

Isnin, Mei 31, 2010

Charcoal Roasted Chicken

Akak ni bukan boleh tenguk ayam kat blog orang lain.  Mesti sibuk nak buat.  Ayam ni adik alongroz yang buat masa majlis kawin kat rumah dia..Adik dia chef..buat untuk hidangan pengantin.  

Sepatutnya di bakar menggunakan arang..tetapi oleh sebab akak malas nak hidupkan arang...akak bantai ajer guna oven..kena panggil Oven Roasted Chickenlah kan.

Resepi pakai agak-agak ajer.ikut pandai adjust sendiri.  cuber jangan tak cuber.

BAHAN2:
Ayam bulat - jgn di potong
Serai*
Bawang Besar*
Bwg Putih*
Halia* (* blender sehingga halus)
Kicap
Sos Tiram
Garam, Gula


CARA2:
1. Gaul kesemua nya dgn ayam bulat & perap semalaman dlm fridge.

2. Bakar atas bara dapur arang/kayu sehingga masak.
Golek2kan supaya masak rata.

3. Hidangkan dgn sambal cicah kesukaan anda.
(Hari khenduri tu tak sempat pun nak buat)


Nota:
- Bahan2 tu takda sukatan, agak2 je. Along pun terlupa tadi nak tanya sukatan.
- Masak cara kampung atas bara ni memang ada kelainan - ayam lembut & wangi.

6 ulasan:

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers