OOO

Ad

Ahad, Mac 24, 2013

Jemputan Perkawinan Blogger Di Sabak Bernam

Assalammualaikum  
Kadang-kadang rajin gak geng blogger pangkat anak-anak akak ajar gi jemputan majlis perkawinan mereka.  Kalau kebetulan tak ke mana-mana dan suami/anak rajin nak gi ..insyallah akak akan sampai.  Kalau ada hal lain minta maaflah.
 
Awin memang dah lama jemput akak sejak sebulan lebih hantar kad.  Kami ni jarang gi ke majlis perkawinan belah Sabak Bernam Selangor sebab tak ada lagi saudara mara, sepupu papat yang berkawin dengan orang belah sini.
Kat sinilah baru pertama kali akak jumpa kueh lemper dan kueh cam wajid ni..tak taulah kat situ mereka panggil apa -kueh tradisional Jawa yang sangat sedap
Akak sampai agak lambat kerna gerak dari umah kul 12.00...tak tau sangat jalan ke sini..ikut map kat kad ajer..dekat pukul 2.00 baru sampai....pengantin dah selamat bersanding
 Tahniah buat kedua pengantin..semuga berbahagia selamanya
Terima kasih buat suami dan anak-anak nak ikut ke sini..kalau akak drive sorang..memang tak jumpa rumah pengantin.  Suka tenguk pemandangan kampung camni..tak sesak fikiran..tenang ajer jiwa bila di sini.

Balik sempat singgah kat Warung Soto Pasir Penambang  beli soto special dan pecal sebab malas nak masak dengan alasan penat jalan jejauhuntuk makan malam..ala sekali sekali tak apa kannnnnnnnnn

17 ulasan:

  1. bila kenduri ni? kalau tau bolehlah ajak kak Ina singgah ke rumah saya..

    BalasPadam
  2. Best kan Kak Ina sesekali dpt mkn kenduri, dah lama D5 xmakan nasi kenduri dah ingat2 lupe camne rasa dia hehheheh :)..

    BalasPadam
  3. kak ina xsinggah mee undang BNO?? ctu sodap gak..

    BalasPadam
  4. salam kak Ina,Sabak Bernam tempat daku dibesarkan..

    BalasPadam
  5. Sabak bernam :)

    Soto kat kuala selangor tu memang sedap

    BalasPadam
  6. Selamat pengantin baru..lama dah tak terjah sabak bernam...

    BalasPadam
  7. terima kasih kak ina sudi datang ke sabak bernam, hheheheh... terharu sungguh...datang sini, sume menu orang jawa kan....

    BalasPadam
  8. belum pernah singgah di Warung Soto tu walaupun rumah mertua di Sungai Besar. tak rajin berjalan.

    BalasPadam
  9. Nurul pun panggil kueh wajib.. Kueh tu manis kan Kak Ina.. pastu melekat2 kat celah gigi kalau makan.. :)

    BalasPadam
  10. assalamualaikum kakina...selamat pengantin baru buat pasangan pengantin....sedap nyer tengok kuih tu...:)

    BalasPadam
  11. Salam kak ina..mksih ye sdi jenguk dpur kcik maz yg suam2 kuku tu..kak sklrga apa khbar...

    BalasPadam
  12. selamat pengantin baru... meriah2...!:)

    BalasPadam
  13. Suasana kampung memang terasa aman dan damai je kan kak. Selamat pengantin baru untuk pengantin

    BalasPadam
  14. suasana orang jawa nie kalau kahwin memang meriah sungguh...masakan lauknya semua sedap-sedap...

    BalasPadam
  15. Alaaaa..dah terlepas. Kalau tak boleh sue balik kampung juga. Jumpa Kak Ina. Boleh pi jalan- jalan. :)

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Google+ Followers