OOO

Isnin, Februari 08, 2010

Why I Like It Longer

Saper tak suker makan coklat..sila angkat tangan/kaki...rasanya bila sebut dan nampak gambar coklat bar semua suker dan telan air liur ek...rasanya semua memang suka makan coklat..tak kiralah budak kecik, orang muda dan orang tua..Kalau gi ke supermarket kebanyakkan dari kita suker belek-belek dan beli coklat bar walaupun sekeping...yummmmmy.....lagipun kalau makan coklat ada orang kata  baik untuk jantung ... tapi kalau terlebih makan coklat..faham-faham sendirilah yer..apasal akak cerita pasal coklat pulak ek..
Mari kita baca story mory tentang Life's Good ataupun singkatannya LG.

LG.....sumer orang taokan  yang  LG nie banyak  keluarkan barang-barang elektrik seperti mesin basuh, tv, radio, home theater dan aircond tapi  jangan tak tahu yang sebenarnya sebenarnye LG nie ade gak keluarkan handphone...macam-macam design ader..pilih ajer yang mana satu. 


Cuber pulak  tenguk handphone LG Chocolate BL40..... ...nampak macam coklat bar kan....jangan tak tahu..nilah handphone terbaru dari LG...unikkan nama handphone ni..chocolate...nyummm ...

Mula-mula kita tenguk  bentuk die yer..   yang boleh dikatakan unik sebab bentuk die sebijik macam kepingan coklat  yang selalu kita makan tu....kalau dilihat sekali lalu..memang macam coklat betul......kalau orang tak tahu confirm boleh ingat yang nie  choklat...akak pun leh tertipu memula  bila akak tenguk handphone ni... bentuk  pulak macam kepingan coklat ...tapi lebih hitam macam  dark coklat ekkk..
 
SAIZ DAN DISPLAY
Fungsi-fungsi yang ada dalam handphone ni:-
Agak sesuai dengan bentuk ini  sebab memang tak ada keypad langsung...kena  touch screen ..tu yang best...tak yah tekan-tekan keypad lagi.....
Berat LG Chocolate BL40 ni cuma 129gm ajelah...bila masuk kat dalam poket pulak... taklah sampai terlondeh seluar..hi..hi..hi...  ..
Skrin dia pulak ... saiz 4 inci dan ade 
HD resolution..besar , cantik dan panjang le gak...puas le kalau letak  gambar wallpaper suami, isteri , pakwe makwe ataupun anak korang...ha...ha..ha..





Permukaan handphone nie  menggunakan "Scratch-resistant Surface" kalau cam tu ..... kita tak payah risau la ..kalau-kalau  handphone ni letak kat mana-mana....tak kan calar punyer...cayalah LG Chocolate BL40  ...tulah kelebihan permukaan handphone ni.

Cuber tenguk betapa tipisnya LG Chocolate BL40 ni..
Yang buat best lagi...LG Chocolate BL40  ni ada keluar dalam 2 versi iaitu 2G dan 3G..kalu sape-sape  yang suker  sangat buat  video call ....memang amat sesuai ambik yang ada 3G punyer.....ishhh memang best giler lah....


SOUND
Kalau korang jenis suker  dengar muzik sepanjang masa..... janganlah risau sebab LG Chocolate BL 40 ni takkan menghampakan telinga korang...sound dia aje menggunakan  Dolby Mobile Sound Enchancemen...ala-ala ... bunyi macam kat dalam panggung wayang..mesti bergegar gegendang telinga kamu bila dah ada LG Chocolate BL 40.  
Pastu kan boleh pulak masukkan lagu MP3 ....bila time korang boring bolehlah layan lagu kegemaran korang puas-puas.


SIMPANAN FAIL
Sebut pasal MP3 nie, korang jangan takut dengan saiz memori sebab dalam LG Chocolate BL 40 nie je dah ade 1.1 GB untuk korang simpan lagu, gambar atau video. Korang boleh jugak tambah memori kad sehingga 32 GB  dengan menggunakan micro-sd type memori...
 Untuk yang banyak  nombor talipon macam artis tu...jadi  jangan takutlah sebab korang boleh letak  sampai 1000 nombor telepon member-member...banyak giler kan..


CAMERA..memang akak suker..sebab suker ambil gambar..snap..sana..snap sini..
Selalunya orang akan tenguk kamera untuk sesuatu handphone tapi.... ....dengan LG Chocolate BL nie.... kamera die memang superbest sebab  mggunakan 5.0 MP Schneider-Kreuznach Optics, ada  Autofocus dan LED Flash yang amat-amat berguna bile korang yang suker keluar malam...pastu suker nak snap sana..snap sini... bila keadaan gelap (tentulah gelap..malamkan..ha..ha..ha.)..bila dah snap....taklah bila tenguk gambar...macam duduk dalam gua ajer..gelap gelita.
LG Chocolate BL ade gak Geo-tagging, face, smile, blink detection, image stabilization, dan manual focus..gambar korang takkan nampak  hodoh, buruk/tak lawa .... bile tangkap  gmbar mnggunakan LG Chocolate BL 40 nie..
Memang meletop la...untuk ambik video pulak..... LG Chocolate BL 40 meggunakan format MP4 iaitu format yang membuatkan rakaman video memang cun habis dan bile korang tengok video dalam henpon nie memang korang ade rase puas ati la.... sebab gambar dia  lebih kurang macam kita tenguk kat dalam panggung wayang....
BATERI
Kemampuan bateri untuk LG Chocolate BL nie memang super beb... sebab  jika korang tidak menggunakan untuk pot pet pot pet... ia akan bertahan sehingga 400 jam untuk 2G dan 370 jam3G..bile korang yang suker bergayut pulak...boleh bergayut sehingga  6 jam untuk 2G dan 5 jam untuk 3G..memang puas la kalau bergayut  sampai panas telinga....hehehe untuk

FUNGSI-FUNGSI LAIN
Selain itu LG Chocolate BL nie gak ade fungsi-fungsi lain yang berguna iaitu :
1.  Stereo FM radio with RDS, FM transmitter - Pengganti MP3 bile korang boring
2.  Full-blown multi-tasking with a decent task manager - Boleh open lebih dari 1 program(cth: bkak MP3       Player danVideo Player serentak)
3.  DivX/XviD video player - Player untuk fail format MP4. Kualiti video dan suara yang bagus dan best
4.  Motion-based games - Boleh main game tanpa guna keypad. Hanya goyangkan henpon nie untuk bermain game
5.  Smart dialing - tak perlu nak dail-dail nombor member2 korang.
6.  Office document viewer- sesuai untuk orang yang bekerjaya untuk tengok  fail Microsoft Office bile ade kt luar
Setakat tengok gambar je wat pe kan...biar akak tunjuk pulak  LG Chocolate BL40....bukan yang betul ekkkk..tapi dummy set je la.
Sekarang  akak nak bandingkan dengan handphone  yang ada di pasaran dengan  LG Chocolate BL40 dengan handphone yang ada di pasaran sekarang....korang tenguk la gambar nie dan cuber  bandingkan tentang
 
 ketebalannya
Dari Segi Panjang...
Cuber tenguk betul..betul tau..
Beza memang berbeza kan...
Pada pandangan akak setelah di telek dan dibelek..akak rasa memang berbaloilah beli LG Chocolate BL40 dengan handphone yang lain.   Bukan akak tak suker handphone dari jenama lain...tapikan  akak rasa LG Chocolate BL40 ni mempunyai reka bentuk yang agak menarik dan memang sesuai sangat dengan perempuan maupun lelaki  yang mementingkan gaya dan personaliti dalam hidup mereka.  Fungsi-fungsi LG ChocolateBL40  ni memang canggih dari semua segi termasuklah dari segi harga..berbaloi...baloiiiii

7 ulasan:

  1. salam daydeck..ada rezeki adalah..cuber nasib..


    salam lily..saper yang tak suker coklat kan..


    magsob..sajer ajer nak colour-colour..suker-suker

    BalasPadam
  2. kak ina - mana jawapan kepada 'kenapa saya suka ia lebih panjang?'

    all the best jugak. hmm panjang akak tulih

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...