OOO

Rabu, September 29, 2010

Sinopsis Drama Chinta Slot Akasia TV3

Teraju utama drama Chinta TV3 yang juga menggalas watak Chinta adalah Fasha Sandha, manakala pelakon lain yang turut membintangi drama bersiri 28 episod itu 
 termasuk Azhar Sulaiman, Ezany Nizariff, Ady Putra, Natasha Hudson, Zain Saidin, Fadzilah Mansor dan Zarynn Min. Nampaknya watak Fasha Sandha cukup mencabar sepanjang kariernya sebagai pelakon.  
Sinopsis Chinta TV3
 Drama Chinta TV3 mengisahkan perjalanan perit seorang gadis baik dengan imej bertudung di sebuah kampung.
 
Namun hidupnya mula dikaburi seribu satu dugaan yang datang menghimpit apabila abang kandungnya Kamal (lakonan Azhar Sulaiman) sanggup menjualnya kepada Pak Haji disebabkan telah berjanji. 
Bukan itu saja, sahabat karibnya, Mustika (lakonan Zarynn Min) pula menikam dirinya di sebalik kelembutan sebagai teman hanya kerana cemburu akan sayang seorang jejaka, Fakri (lakonan Ezany Nizariff) yang mencintai Chinta.
Abang Chinta telah menyuruh Mustika meletakkan ubat tidur dalam minuman air limau dan Chinta telah di tipu oleh abangnya dengan mengatakan ayah dia sakit dan terus membawa Chinta yang telah tidak sedarkan diri ke motel lalu di rogol oleh Pak Haji (boss abang Chinta) .

Abang Chinta telah mengambil gambar kejadian rogol tersebut dan telah mengugut boss dia supaya memberi wang kepada beliau demi membolehkan beliau berkawin dengan Mustika.
 Sayangnya jejaka yang mencintai Chinta sanggup merogol Chinta  (setelah melihat gambar Chinta di rogol oleh Pak Haji) semasa ibubapa Chinta menghantar rombongan peminangan ke rumah Mustika.  Dalam perjalanan baru ibu Chinta teringat yang cincin pertunangan tertinggal di rumah dan rombongan berpatah balik dan bila sampai di rumah mereka terperanjat  bila terlihat kelibat Fakri yang berpakaian tidak kemas.
Meskipun tidak sesekali ingkar akan tanggungjawab kepada agama dan dirinya, Chinta terus dilanda dugaan yang datang bukan sekali, sebaliknya bertimpa-timpa hingga menyebabkan dirinya lemas dalam suratan yang tertulis buatnya.
Chinta mula mempersoalkan nasibnya dan merasakan Tuhan tidak adil padanya. Justeru, Chinta tekad dan bangkit menentang takdirnya hingga mengambil keputusan meninggalkan kampung halamannya untuk berhijrah ke bandar raya bagi mengecapi satu impian di luar imaginasinya.
Chinta pergi meninggalkan zaman silam yang membunuh jiwanya di kampung. Dia tidak percaya dengan lelaki dan istilah cinta lagi. Fakri ditinggalkan tanpa amaran.
Hidup barunya di KL menemukan Chinta dengan Mayang (lakonan Natasha Hudson). Diarinya mula berubah dan Chinta berdiri sebagai peragawati jelita, seksi dan menarik hingga menyebabkan banyak pihak datang mendekatinya. Kecantikan dan personalitinya yang penuh dengan dendam itu bagaimanapun mengundang rasa kurang selesa di kalangan wanita lain.
Di sebalik kerjayanya, Chinta menyimpan rahsia yang sebenarnya dia pelacur kelas atasan. Namun Chinta kekal dengan misinya bagi melangsaikan rasa dendam di hati yang kian menebal.
Akhirnya, hidup bertopengkan kepura-puraan itu membuka pintu hati Chinta dengan nilai sayang sejati dengan pengawal peribadi kepada seorang Tan Sri yang membelanya, Amar (lakonan Ady Putra).
Drama Chinta telah mula  di tayangkan bermula pada 27hb, September 2010 dalam  slot Akasia TV3, setiap Isnin hingga Khamis jam 6.30 petang selama sejam. 
 Buat peminat Fasha Sandha, bolehlah korang layan Drama Chinta TV3. Seperti kata Fasha Sandha, “Chinta adalah hadiah buat peminat setia saya untuk melihat transformasi Fasha Sandha secara maksimum“.

p/s..sebenarnya tak minat dengan fs ni disebabkan isu terhangat beliau tu..tapi oleh sebab best cerita tu akak pun layan jugaklah...

mungkin jejai pulak yang terasa di awang-awangan bila ternampak muka fs ni, betul tak  jejai.
 


13 ulasan:

  1. ada tgok cerita ni semalam dan hari ni..tetiba jadi suka pulak pd lakonan fasha sandha..best cerita ni rasanya..nk tgok sampai habis..tq kak ina...

    BalasPadam
  2. sokong2 sume..citer ni mmg best sesgt..emosi terlebih jugak kak...bila saya tgk scene si fasha kena rogol ngan org tua gatal tu..eeee...geram je tgk....walaupun x minat ngan si fasha..tp sbb jln citer mantop kena layan sampai habis ni....hehe

    BalasPadam
  3. tak sempat nak tengok cerita nie sebab selalu balik lambat....

    BalasPadam
  4. ye ke best?tak sempat nak tengok citer ni.harapnya hari ni daptla can nak tengok.asik balik lambat je dari opis.

    BalasPadam
  5. tula kak, sy pun xsuke sgt FS nie..tp cite ni best..aritu tgk skali, pstu smlm nktgk , lupe lak kul bpe die stat..rupenye kul 6.30..smpatlah tgk pas blk kje..

    BalasPadam
  6. Tak minat fs gak tp layan je cita ni sbb mcm menarik je jalan ceritanya kan

    BalasPadam
  7. sinopsis menarikk..sibuk kerja la kak ina mmg x sempat nak tgok..tv3 bukan ada ulang tayang,nak tengok pun kena tgok kat laman web tv3 la...

    BalasPadam
  8. cite ni mmg best..tp yang geram nya nape tak report je...dok berdiam diri je,....eeee..geram plak..hehehe

    BalasPadam
  9. thx sbb share sinopsis menarik ni.... rs mcm nk tgk plak... hehehe. tp asyik x sempat je

    BalasPadam
  10. mmg menarik citer ni.. saya tak pernah skip. ni lakonan fasha sandha yg teerbaik. saya tak pernah kisah walau apa sahaja cerita tentang dia di media. yg penting dia pandai berlakon dan tinggalkan kesan dalam lakonan dia. tak kaku je..

    BalasPadam

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...