OOO

Ahad, Mei 26, 2019

CARA BUAT PARATHA PUFF INTI KENTANG GUNA AIR FRYER

PRATHA PUFF INTI KENTANG


Assalammualaikum semua

Kadang kadang buntu kan nak fikir menu berbuka.  Dah jadi kebiasaan kat rumah akak ni, kalau bulan puasa kami tak makan berat dulu.

Makan kuih muih ataupun rojak tak pun murtabak.  Oleh sebab camtulah akak malas nak buat kuih sebab kalau gi Pasar Ramadhan boleh beli macam macam jenis.

Kalau teringin nak makan kuih kesukaan akak, buatlah sejenis untuk melayan tekak akak.
Oleh sebab inti karipap ada baki, akak buatlah puff guna roti paratha jenama KAWAN.

Selalunya akak guna pastri puff KAWAN, kali ni nak cuba kelainannya.
Potong dua, masukkan inti karipap, pastu tekan kelilingnya dengan garpu.

Sebelum bakar potong atas dengan gunting, kemudian sapu kuning telur.

Bakar guna air fryer dalam 15-20 minit pastu balikkan bakar lagi dalam 10 minit.
Lagi senang guna oven, suhu 200C selama 20-25 minit.

p/s anak anak kata lagi sedap guna puff pastry.




Tiada ulasan:

Catat Komen

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...