OOO

Khamis, April 23, 2020

NAFSU ORANG PEREMPUAN BILA BELANJA

SETUJU SANGAT😁🙄🙄

Arahan sepanjang PKP hanya ketua keluarga sahaja dibenarkan untuk keluar membeli barangan keperluan.

Sebab ape kebenaran tu diberi kepada ketua keluarga?🤔

Penolong ketua keluarga x berkaliber ke nak membeli barang keperluan sedangkan selama ni urusan pembelian penolong ketua keluarga yang uruskan. 😊

Sebenarnya PM kita dah nampak dah situasi yang akan jadi bila penolong ketua keluarga yang keluar membeli. 😗

Contohnya dalam senarai ada 10 barang yang hendak dibeli. 😊

Maka penolong pun bersiap sedia membuat pembelian. 🙂

Dalam kepala dia dah ada pelan susun atur rak-rak barangan di pasaraya tersebut. 😜

Dia pun masuk ke lorong rak yang menjual tepung gandum. 😊

Dia amik tepung gandum yang memang ada dalam senarai barangan yang hendak dibeli. 😊

Tiba2 dia terpandang serbuk koko,

Dia terfikir 🤔

Resepi kek marble azlina ina yang dia share petang tadi belum buat lagi🤔

Sedap jugak makan  kek marble petang2 sambil minum air kopi. 😚

Dia pun amik serbuk koko. 😅

Nak buat kek kena guna baking powder. 😙

Dia amik pulak baking powder😘

Selesai urusan kat rak tepung😊

Dia pegi pulak kat rak mee kuning🤗

Dalam senarai barangan ada tertulis mee kuning😊

Dia amik mee kuning🙂

Sebelah rak mee kuning dia nampak pulak kuetiau dok tergolek kat tepi tu😁

Tiba-tiba dalam kepalanya terbayang wajah anak keduanya😍

Kak ngah suka makan kuetiau goreng😗

Kalau masak kuetiau goreng bertambah2 dia makan😁

Jadinya mee pun dia amik kuetiau pun amik😁

Dia pegi pulak kat lorong sayur😉

Dalam senarai ada  sayur sawi je yang hendak dibeli☺️

Dia pun amik sayur sawi🙂

Eh, segar-segar pulak kangkung dengan bunga kobis ni😍

Geram pulak tengok sayur segar-segar ni😚

Akhirnya selain sawi,kangkung n bunga kobis pun dia amik😉

Begitulah keadaannya bila dia masuk ke lorong jual ayam dan lorong2 yang lain-lainnya😗

Sedar tak sedar penuh troli barang yang hendak dibeli😁

Dia pun beratur nak bayar 😊

Sambil beratur tu dia dok scan lagi barang apa yang dia belum beli🤔

Alamak!!

Milo lupa nak ambiklah!!!

Dan sesungguhnya dia sanggup keluar barisan untuk amik sepeket milo tersebut. 😊

Rupanya senarai barangan yang ditulis tu ada sambungannya.

Kat mana sambungannya🤔

Sambungannya dalam kepala dia🤔

Ada ke dia risau duit tak cukup bila nak bayar🙄

Jarang terjadi  tak cukup duit masa nak bayar sebab dia dah tahu perkara ni akan terjadi, dia standby duit lebih awal-awal lagi😄

Jadi nampak tak kenapa PM hanya benarkan ketua keluarga yang keluar beli barang🤗

Sebabnya kebanyakan penolong menghadapi kesukaran untuk patuh kepada senarai barangan yang tertulis pada kertas☺️

Langkah penjimatan sangat susah nak dibuat bila penolong yang berbelanja😊

Setuju tak pendapat kak kiah ni😗

Setuju tak?

c & p dari group wasups


🤔JOMLAH BELI SECARA ONLINE DAH TENTU TAK TERLAJAK BELANJA💐

Tiada ulasan:

Catat Komen

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...