OOO

Rabu, April 28, 2021

RESEPI BISKUT SWISS TART HAZEL NUTELLA COOKIES

Assalammualaikum

Dah banyak buat kukis raya? 

Bagi yang tak boleh pulang ke kampung halaman macam tahun lepas memang terasa sayu dihati.

Tak berpeluang merasa masakan ibu dan mengucup kedua tangan bapa dan ibu tersayang. 

Seperti tahun 2020 disebabkan Covid19 semua tak boleh merentas negeri. Beraya lah kita di rumah masing masing. 

Bagi yang ada anak anak kecil belikan lah baju raya untuk memberi keriangan buat mereka. 

 Akak dan suami  yang dah berusia ni pakai ajerlah baju yang ada dalam gobok.

InsyaAllah 4 anak akan beraya bersama kami sebab tinggal kat sini, cuma Yana ajer yang tak berpeluang menyambut raya seperti tahun lepas.

Akak buatlah dua tiga jenis biskut raya buat makan makan. Biskut ke 2 ni resepi dari Azlina juga.

Patutnya kukis ni guna noozle khusus nak bentuk bulat, tapi disebabkan akak tak beli lagi, gunakan apa jer yang ada kat umah.

Walaupun bentuk tak sama, tak kisah lah kan, janji rasanya sama

Agak leceh gak nak paipkan adunan ni. Sakit gak tangan, sebelum tu kena bakar/sangai dulu kacang Hazel sebelum digunakan.

Pastu buang kulit, bila adunan dah siap, bolehlah paipkan Nutella dan buh kacang Hazel.

Selamat mencuba

Tenguk kat FP https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3820051841381248&id=1008451305874663&sfnsn=mo Ina yer

Tiada ulasan:

Catat Komen

Adsense

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...